” လမ္းေပၚႏိုင္ငံေရး တဲ့ လားဗ်ာ “

Min Aung

” လမ္းေပၚႏိုင္ငံေရး တဲ့ လားဗ်ာ ”

အဲဒီ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပ ေသြးေျမက်ခဲ့တဲ့ လူအုပ္ႀကီးသာ မ႐ွိခဲ့ရင္၊ ခင္ဗ်ာ့ ႏိုဘယ္လ္ဆု ရၿပီး ကမ႓ာေက်ာ္ဖို႔ မေျပာနဲ႔၊
ျမန္မာျပည္ထဲေတာင္ လူေတြက ႐ွိမွန္းေတာင္ သိၾကမွာ မဟုတ္ဘူး ေဒၚေဒၚစု ရဲ႕။

၈၈၈၈ သာ မ႐ွိခဲ့၊ မေပၚခဲ့ရင္ ခင္ဗ်ားလဲ အဂၤလန္မွာပဲ အဂၤလိပ္လင္ႀကီးအနား ဝတ္ႀကီးငယ္ျပဳစုရင္း အိုမင္းသြားမွာပါ။

စစ္တပ္ကို အဲသေလာက္ႀကိဳက္ေနရင္လဲ အစကထဲက ခင္ဗ်ာ့အကိုေနသလို ေနခဲ့ပါေရာ့လား။

ဘယ္ႏွယ့္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မ်ိဳးဆက္အဆက္ဆက္ ေသြးေျမက်ခံ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တဲ့ “ျပည္သူ႔ေတာ္လွန္ေရး” ေတြ ကို ေသးသိမ္ေအာင္ ေျပာဆိုေနရတာလဲဗ်။

ဆဲဗင္းဇူလိုင္၊
မိႈင္းရာျပည့္၊
ဦးသန္႔အေရးအခင္း၊
၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံု၊
အကုန္လံုး ျပည္သူေတြ လမ္းေပၚထြက္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပဲ။

လမ္းေပၚမွာ ျပည္သူေတြ က်ခဲ့တဲ့ ေသြး ေခၽြး မ်က္ရည္ေတြ မေျခာက္ေသးဘူး။
ျပည္သူေတြဟာ ဘာတကိုယ္ရည္ ရာထူး အာဏာမွ ေမွ်ာ္ကိုး ထြက္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ နင္းျပားနိမ့္ပါးလွတဲ့ ဘဝေတြက လြတ္ေျမာက္ဖို႔၊ သူတို႔ခ်စ္တဲ့ ဒီတိုင္းျပည္ႀကီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ဖို႔ သူတို႔ ျဖဴစင္စြာနဲ႔ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကတာ။

အဲဒီလို ျပည္သူေတြရဲ႕ သမိုင္း ကို စစ္အာဏာ႐ွင္နဲ႔ ပလဲနံပသင့္ဖို႔ အေရး တခုထဲနဲ႔ ” လမ္းေပၚႏိုင္ငံေရး” လို႔ ခင္ဗ်ားမို႔လို႔ ေစာ္ကား ေျပာထြက္ပေလတယ္။

ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ခြပ္ေဒါင္းအလံယူသံုးၿပီး ေက်ာင္းသားသမဂၢပဋိညာဉ္ ကိုလဲ ဖ်က္ဆီး၊ စစ္အာဏာ႐ွင္ အလိုက် ျပင္ဆင္ၿပီးၿပီ။
ခုတခါ ၈၈၈၈ အပါအဝင္ လမ္းေပၚထြက္ ခဲ့ၾကတဲ့ ရဟန္း႐ွင္လူျပည္သူတရပ္လံုး ကို ဆူပူေသာင္းက်မ္းသူေတြ လို႔ တပ္မေတာ္ကယ္တင္႐ွင္သမိုင္း ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနျပန္ၿပီလား။

ခင္ဗ်ားဗ်ာ
အင္မတန္မွ ပက္စက္လွခ်ီ။

က်ေနာ့္မ်က္စိထဲ လမ္းေပၚက လူအုပ္ႀကီးေတြ ခုထိ ေဖ်ာက္မရေသးဘူး။
ေမာင္းျပန္ေသနတ္နဲ႔ အပစ္ခံရခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားသိသလား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြ၊ ျပည္သူေတြဟာ ေၾကာက္ရြံ႕စြာ ငိုေႂကြးခဲ့ၾကတယ္။ ငိုေႂကြးရင္းနဲ႔ပဲ ခ်ီတက္ခဲ့ၾက၊ ေျပးလႊားခဲ့ၾက၊ လက္ထဲက အလံကို ကိုင္ေဆာင္ခဲ့ၾက၊ က်ဆံုးခဲ့ၾကတယ္။
သူတို႔ထဲ တေယာက္မွ ဧရာမသူရဲေကာင္းႀကီးေတြလို တိုက္သြားတဲ့သူ က်ေနာ္မေတြ႕ဖူးဘူး။ ဧရာမႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြလို ရင့္က်က္ခဲ့ၾကတာလဲ မ႐ွိခဲ့ၾကဘူး။

သာမန္ ျပည္သူေတြဟာ ႐ိုးသားျဖဴစင္စြာနဲ႔ သူတို႔ဆႏၵေတြ ထုတ္ေဖၚခဲ့ၾကတာ။ အဲဒါကိုပဲ အာဏာအတြက္ ဘီလူးသရဲစိတ္ဝင္ေနခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာ႐ွင္ေတြက အတံုးအ႐ံုးပစ္သတ္ခဲ့တာ။
ဘာမွ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အက်ိဳးစီးပြားမပါဘဲ၊ ပရဟိတစိတ္သက္သက္နဲ႔ ေသေၾကေပးဆပ္ခဲ့ၾကသူေတြကို ခင္ဗ်ားမို႔လို ေစာ္ကားေျပာထြက္ပေလတယ္။
ခင္ဗ်ားမို႔လို႔ သူတို႔သမိုင္း ေသးသိမ္ေအာင္ လုပ္ရက္ပေလတယ္။

ေတာ္တန္႐ံုပဲ ေဖါက္ျပန္ပါဗ်ာ။
လူေတြအားလံုး ၿမိဳသိပ္ၿပီး ေနေနၾကတာပါ။
စက္ဆုတ္စရာေကာင္းေအာင္ အသားထဲကေန ေလာက္ေတြ ထြက္ျပမေနပါနဲ႔ေတာ့။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

” ေျပာ႐ံုမက၊ က ျပျပ ”

ေျပာခ်င္တာေျပာ၊
ႀကိဳက္သလို ေျပာ
ေျပာ႐ံုမက က ျပျပ၊
စန္း မက်မခ်င္း
လုပ္ခ်င္တာ လုပ္သြား၊

ေသၿပီး က်န္ခဲ့တာ အမိႈက္ပံုေဟာင္းႀကီးပဲ ဆိုရင္
သမိုင္း ရဲ႕ ဆဲေရးၿငိဳျငင္မႈကေတာ့
မလြဲမေသြ ခံရမယ္။

မသိလိုက္မိုက္သား
အႏၶလက္ခုပ္သံေတြ နဲ႔ သာယာေနပံုမ်ား က။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

” ခံရဲ တာနဲ႔ ခံကို ခံခ်င္ေနတာ မတူေပါင္ေလ ”

“လုပ္ရဲတာ သတၱိ မဟုတ္ဘူး၊
ခံရဲတာ သတၱိ”

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ေဂ်အက္ဖ္ကေနဒီ ေလးစားေသာ ကမ႓ာအရပ္ရပ္က ေခါင္းေဆာင္မ်ား စာအုပ္ကေလး ႐ွိတယ္။ Leader and Courage ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ တူပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ျမန္မာျပည္က ေအာင္ဆန္း ကို သူ႔အေနနဲ႔ ေလးစားစရာေခါင္းေဆာင္တေယာက္အျဖစ္ ေကာက္ႏႈတ္ေဖၚျပခဲ့တယ္။
ေအာင္ဆန္း ရဲ႕ အဲဒီစကား ကို ကိုးကားေရးသားခဲ့တယ္။

ဒါေပမဲ့ မေမ့ဖို႔က မလႊဲမေ႐ွာင္သာ ရင္ဆိုင္ရမယ့္၊ ေပးဆပ္ရမယ့္ အေျခအေနမွာ ရင္ဆိုင္တဲ့၊ ငံု႕ခံရဲတဲ့ သတၱိ ဆိုတာ အသလြတ္ လိုက္ ‘ခံ’ ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးဗ်။
ေအာင္ဆန္း ဟာ ဓားမတို တေခ်ာင္း လက္ထဲ မ႐ွိခင္ တပ္ဖြဲ႕တိုက္ဖို႔ အားထုတ္ တိုက္ခဲ့တာ မေမ့ပါနဲ႔။

တိုက္စရာ႐ွိ မတိုက္ဘဲ၊
တိုက္လို႔ရရဲ႕သားနဲ႔ မတိုက္ဘဲ၊
လူေတြ သိန္းသန္းခ်ီ ကို စုစည္းဦးေဆာင္ၿပီး၊
အားလံုး ‘ခံ’ ၾက၊
နဂို က ခံ ေနရတာ မခံႏိုင္လို႔ စု လာတဲ့ လူေတြကို
ဆက္ ‘ခံ’ ၾက၊
‘ခံ’ ရဲတာ သတၱိ လို႔ ေျပာရင္ေတာ့
အဲဒါ သတၱိ မဟုတ္ေလာက္ဘူး။
‘ခံ’ ရတာကို သာယာေန၊ ႀကိဳက္ေနတာပဲ ျဖစ္မယ္။

‘ လုပ္’ ရဲရင္ ‘ခံ’ ရဲရမယ္ ဆိုတဲ့
စကား ဟာ
အလကားမဟုတ္ဘူး။
လုပ္ရဲတာနဲ႔ ခံရဲတာ ညီမွ် ရတယ္။

လုပ္သင့္တာျဖင့္ မလုပ္ဘဲ
ထစ္္ခနဲ႐ွိ ခံဖို႔ခ်ည္းပဲ စဉ္းစားေနရင္
ဟိုဘက္က ခ် ေနရတဲ့ေကာင္ေတြ က
သားစဉ္ေျမးဆက္
တေဆြလံုး တမ်ိဳးလံုး
ခ် ဖို႔ တန္းစီ ေနမွာပဲ။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

“NLD က လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵမျပခဲ့ဖူးဘူး” ဟုတ္လားဗ်။

‘ဆီးသီးသည္မဗ်ိဳင္း’ ဆိုတာ
ပံုျပင္ထဲပဲ ႐ွိ ေအာင့္ေမ့ခဲ့မိတာ ေဒၚေဒၚစုရယ္
မႀကီးမငယ္ ကမ႓ာက်ယ္ ခဲ့ၿပီးမွ
ေပါက္တပ္ကရေတြ
မေျပာပါနဲ႔
နား႐ွက္ လို႔ပါ။
ခြပ္ေဒါင္းအလံ ယူသံုးထားၿပီး
မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္ဝံ့ပေလတယ္။

အနီးအပါးက ဝန္းရံသူႀကီးမ်ား
ခင္ဗ်ာ့တို႔အေမကို
ေဆး႐ံုေဆးခန္း လိုက္ပို႔လိုက္ၾကပါဦး။
စိတ္ေရာဂါအထူးကု ျပဖို႔လိုၿပီ။

ၾကည့္လဲ လုပ္ၾကဦး

ဗိုလ္ေစာေမာင္လို
ေဆးမိသြားၿပီလား မသိ။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

” ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သာ သက္႐ွိထင္႐ွား႐ွိရင္
ဇက္ပိုးကို ေျဖာင္းခနဲ အအုပ္ခံရမယ့္ စကား ”

ခြီး တဲ့မွ
လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ က ေျပာလိုက္ေသးတယ္။
“ဒီအေျခအေန ရ ေအာင္ ခေရာင္းေတာလမ္း ျဖတ္ခဲ့ရတာ” ဆိုပဲ။

႐ွက္လဲ မ႐ွက္ၾကဘူး။

ခံ ရ ဖို႔မ်ား အဲသေလာက္ ခေရာင္းေတာလမ္းျဖတ္စရာလား ေလ။
ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ဇာတ္ထဲက ဘကဘိုးဘိုးႀကီးေလာက္ေတာင္ ဉာဏ္မ႐ွိၾကပံုမ်ား က။
ကပၸိလဝတ္မွာ ေနခဲ့လဲ အသတ္ခံရ၊
ေဒဝဒဟ လိုက္လဲ အသတ္ခံရမယ္ ဆိုေတာ့
ေသမယ့္အတူတူ ေျခေညာင္းမခံေတာ့ဘူး လို႔ ေျပာတယ္။

ခင္ဗ်ာ့ တို႔က်မွ
‘ခံ’ရဖို႔မ်ား
ခေရာင္းေတာလမ္းႀကီးေတာင္ ျဖတ္ခဲ့ရသတဲ့။

ကမ႓ာ့သမိုင္း၊ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ
” ခေရာင္းေတာလမ္းျဖတ္၍
ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ ခံၾကသူမ်ား ”
လို႔ တြင္ေစဗ်ား။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

” အႏိၲမႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ ဆိုတာ ”

ျမန္မာတျပည္လံုး ဘုန္းႀကီးပါးစပ္မွာ လမ္းဆံုးေနေတာ့၊ အဲဒီက်မ္းေတြပဲ ကိုးၿပီး နားလည္ေအာင္ ေရးပါ့ဦးမယ္။

သာသနာပ ကာလ ဆိုတာ ဗုဒၶစာေပမွာ ႐ွိသဗ်။ အဲသည္ကာလမွာ လူေတြရဲ႕ အသက္ဟာ သိန္းတမ္းထိ ႐ွည္၊ အနာမဲ့၊ ေရာဂါကင္းၾက ပါသတဲ့။ အတတ္ပညာေတြလည္း တဘက္ကမ္းခတ္တတ္၊ ေျမလွ်ိဳး၊ မိုးပ်ံ ယႏၲရားေတြ နဲ႔ ေနၾကပါသတဲ့။
အဲဒီေခတ္မွာ လူေတြဟာ ဘယ္ဘုရားမွ မကိုးကြယ္၊ ဘာသာသနာ မွ မထြန္းကားပါဘူး တဲ့။ လူတိုင္းလူတိုင္း ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားျခင္းေတာင္ မ႐ွိ၊ စစ္မက္ဆိုတာ ေဝလာေဝး၊ အေျခခံသီလေတြလဲ ျပည့္စံုၾကပါသတဲ့။ ပီဘိၿငိမ္းခ်မ္းေသာေခတ္ႀကီး ပါ တဲ့။

တခါ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂါန္ေတြထဲ ‘ေျမာက္ကၽြန္း’ ဆိုတဲ့ အရပ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဘုရားမပြင့္ ဘာသာသနာမွ မထြန္းကားေသာ္ျငား၊ သီလျပည့္စံုၾကသူေတြခ်ည္းသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာအရပ္ လို႔ ဆိုျပန္ေတာ့ ယခုေခတ္ စကန္ဒီေနးဗီးယန္း ႏိုင္ငံေတြကိုမ်ားၫႊန္းသလား ေတြးမိျပန္တယ္။

ေျပာခ်င္တာ ႏိုင္ငံေရးသမား လုပ္ေနၿပီး ” အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ” လို႔ ႐ူးေပါေပါေႂကြးေၾကာ္ မေနပါနဲ႔။
တကယ့္ႏိုင္ငံေရးစစ္စစ္က သာသနာ ဆိုတာေတြ ျမန္ျမန္ကြယ္ၿပီး၊ တကယ့္ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ေခတ္ႀကီး ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ၾကရမွာ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘယ္ဘာသာတရားကမွ ကမ႓ာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္။

ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္စ။
ျမန္မာေထရဝါဒီဘုန္းႀကီးေတြက ဗုဒၶဘာသာ ကိုလဲ အၾကမ္းဖက္လူသတ္သာသနာျဖစ္ေစခဲ့ၿပီးၿပီ။

imagine no heaven, no hell, no religion လို႔ John ဆိုခဲ့တာ အမွန္ပါေလ။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

Advertisements

3 thoughts on “” လမ္းေပၚႏိုင္ငံေရး တဲ့ လားဗ်ာ “

  1. Nyi Nyi
    5 hrs ·
    အဟုတ္မွတ္လို႔ လိုက္သြားတာ ရိုက္ေပါက္ပဲ။
    ကိုယ္လြန္ရုန္းထြက္ေျပးခဲ႔ရတာ။
    သားလူမိုက္အတြက္ မိန္းမေတာင္း ဟိုအေရွ႕ေျမာက္ဘက္က ရြာသြားတာ ။ ဇြတ္ လိုက္ခဲ႔ရမယ္ဆိုလို႔ပါသြားတာေပါ့။
    ဟိုကေမးေရာ ။
    ကေလးက ကင္းကင္းရွင္းရွင္းလား ။
    အက်ဥ့္စာရိတၱ ေရာ ဘယ္လိုလဲ။
    ဘယ္မွာေန ဘယ္လိုထား ဘာစီးပြားေရး လုပ္စားမလဲဆိုေတာ့
    ရွင္တို႔ ရဲရင့္တယ္ဆိုရင္ခုမဂၤလာစာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ထိုးလိုက္ပါ။
    စာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္မထိုးရဲတာ မရိုးသားျခင္းပါ ဘာညာ နဲ႔
    ေမာ္ဒဲန္ အန္တီ ေလသံေတြလုပ္ျပတာဗ်ာ
    ရြာသားေတြ ဓါးဆြဲႀကလို႔ အျမန္ျပန္ေျပးလာရတယ္။

    Like

  2. Ye Min Nyi Nyi
    January 30 at 9:20pm ·
    ျမန္မာ့စိတ္ရင္း ျမန္မာ့ရွဳခင္း တဲ့
    သာသနာကိုခ်စ္ျကပံုမ်ား
    ဘာသာျခားကို သတ္တဲ့
    ဘုရားသူခိုး ေထာင္ထြက္ကို
    ဘုရားသား ဆိုသူေတြက
    သူရဲေကာင္း တဲ့
    ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေရ
    ခင္ဗ်ားသာရွိေနေသးရင္
    ဘယ္လို ဖရုႆဝါစာ ေတြနဲ့မ်ား သူ
    ကင္ပြန္းတပ္ လိုက္ေလမလဲ ေတြးမိပါရဲ့
    ေအာ္ အမွန္တရား ……
    လက္နက္နဲ့ ဖုံး
    သဃၤန္း နဲ့ ဖံုး
    အေျကာက္တရားနဲ့ဖံုး နဲ့
    ဘယ္လိုမွ ဖံုး မရေတာ့ သတ္ပစ္သတဲ့
    ေငြတိုးေပးစား ရင္ အေဖေခၚတယ္
    အရက္ဆိုင္ဖြင့္ရင္ မာဆတ္ဖြင့္ရင္
    ေက်းဇူးရွင္ သတ္မွတ္တယ္
    မုသာဝါဒေဟာရင္ လက္ခုတ္တီးတယ္
    အမွန္တရား ေျပာရင္ အသတ္ခံရတယ္
    အဲ့ဒါ ပဲ
    လူအမ်ားစု က်ြန္ ျဖစ္ေနရ တ့့ဲ အေျကာင္းရင္းက
    အဲ့ဒါပဲ

    Like

  3. Thun Sit Nay
    11 hrs ·
    အျပန္အလွန္ယံုၾကည္မႈ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ေသးဘဲ
    လက္မွတ္အတင္းထိုးခိုင္းေနတာ
    ညအိပ္ဖို႔တခုပဲ စိတ္ေစာေနတဲ့
    သတို႔သားေလာင္းနဲ႔ တူမေနဘူးလား …
    Credit >>> Lun Swe

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s