ျပည္ေထာင္စုသားမြတ္စလင္မ္မ်ားအေပၚ ေမာင္ေသြးခၽြန္၏ တုံ႔ျပန္ေ၀ဖန္ခ်က္အလြဲမ်ား

Myanmar Muslim Media

ျပည္ေထာင္စုသားမြတ္စလင္မ္မ်ားအေပၚ

ေမာင္ေသြးခၽြန္၏ တုံ႔ျပန္ေ၀ဖန္ခ်က္အလြဲမ်ား
============================

( အပိုင္း ၁ )

ေဒါက္တာျမင့္သိန္း (ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္)၏ “ျပည္ေထာင္စုသားမြတ္စလင္မ္မ်ား´´စာအုပ္ကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ ပထမအႀကိမ္ထုတ္ေ၀ခဲ့ရာ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ရွိ ၀ါရင့္သမုိင္းပါေမာကၡႏွစ္ဦး၊ ၀ါရင့္ဥပေဒ ပညာရွင္တစ္ဦး၊ ႏိုင္ငံေရး/သာသနာေရး/စီးပြားေရးက႑မွ ၀ါရင့္ေခါင္းေဆာင္ ၅ ဦး၊ တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ၅ ဦၤး၊ စုစုေပါင္း ၁၃ ဦးတုိ႔က အမွာစာမ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေရးသားေပးခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိစာအုပ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမာင္ေသြးခၽြန္က ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္ႏွင့္ သာကီေသြးဂ်ာနယ္တုိ႔မွ တုံ႔ျပန္ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ား ေရး သားကာ ယင္းတုိ႔ကိုစုစည္းၿပီး “ေဒါက္တာျမင့္သိန္း(ၿငိမ္းခ်မ္္းလုလင္)´´ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုသားမြတ္စလင္မ္မ်ား -သို႔မဟုတ္-သမုိင္းတု သမုိင္းလိမ္ သမုိင္းေရးလုပ္ႀကံေစာ္ကားမႈမ်ား´´စာအုပ္ကို ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ပထမအႀကိမ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ ေမာင္ေသြးခၽြန္၏စာအုပ္မွာ ပဥၥမအႀကိမ္ထုတ္ေ၀ၿပီးျဖစ္၍ စာဖတ္သူမ်ားသို႔ အသိေပးသင့္သည္တုိ႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဒါက္တာျမင့္သိန္း(ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္)ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး ေမးျမန္းခ်က္ကို ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

Image may contain: 1 person, closeup

ေမး ။ ။ ဆရာရဲ႕ “ျပည္ေထာင္စုသား မြတ္စလင္မ္မ်ား´´စာအုပ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေျပာျပေပးပါလား။
ေျဖ ။ ။ ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ားေခတ္ကစၿပီး ကိုလိုနီေခတ္၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေခတ္အဆက္ ဆက္မွာ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြရဲ႕အခန္းက႑၊ တုိင္းျပည္အတြက္ စြန္႔လႊတ္အက်ိဳးျပဳခဲ့ပုံ၊ ႀကဳံ ေတြ႕ရတဲ့စိန္ေခၚမႈေတြနဲ႔ အခြင့္အလမ္းစတာေတြကို အျပဳသေဘာေဆာင္တင္ျပထားပါတယ္။ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြအေပၚ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈေတြပေပ်ာက္ၿပီး ေရွးယခင္ကလုိပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကိုေဆာင္ရြက္ေရး၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္ေရးလုပ္ငန္းမွတဆင့္ ဘာသာတရားမ်ားအၾကား သဟဇာတျဖစ္ေရး စတာေတြကို ရည္ရြယ္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ေမာင္ေသြးခၽြန္ရဲ႕တုံ႔ျပန္ေ၀ဖန္မႈအေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ။ ဒီမုိကေရစီက်င့္စဥ္အရ လြတ္လပ္စြာေရးသားထုတ္ေဖာ္ခြင့္ကို လက္ခံရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ စာဖတ္သူ ေတြအေပၚ ေစတနာမွန္ဖုိ႔လိုပါတယ္။ ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးနဲ႔ ေ၀ဖန္ခ်က္ေရးဟန္နဲ႔ သုေတသနျပဳ နည္းမွာ ကြာျခားမႈအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ေမာင္ေသြးခၽြန္ရဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္အေပၚ တုံ႔ျပန္ေ၀ဖန္ ခ်က္ကိုဖတ္ၾကည့္ရင္ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြရဲ႕ အရွိတရားကို အသိအမွတ္ျပဳလိုစိတ္မရွိဘဲ ရန္လိုေနတဲ့ေရးဟန္နဲ႔ ဗဟုသုတအားနည္းတဲ့အတြက္ လြဲမွားတဲ့သုံးသပ္မႈမ်ားကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။
ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္ကို အခ်က္အလက္ေတြခုိင္မာေအာင္ သုေတသနအသြင္ ျပဳစုထားပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့တဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြေရာ၊ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးပါ ေပါင္းစည္းညီၫြတ္ ေရးကို ဦးတည္ထားၿပီး အႏုတ္သေဘာေဆာင္တာေတြကို ေရွာင္ရွားထားတဲ့အတြက္၀ါရင့္ပညာရွင္ မ်ားနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္အသီးသီးက အမွာစာမ်ား ခ်ီးျမႇင့္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္ကို ျမန္မာ့သမုိင္းအဖြဲ႕မွာျဖစ္ေစ၊ စစ္မွန္တဲ့ပညာရွင္မ်ားပါ၀င္တဲ့ အျခားဘယ္အဖြဲ႕အစည္း မွာမဆုိ ဆန္းစစ္မႈခံႏိုင္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ဦးသန္႔ဟာ ဗမာမြတ္စလင္မ္ကျပားဆုိတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ရွင္းျပပါဦး။
ေျဖ ။ ။ ဦးသန္႔အဘုိးနဲ႔ ဖခင္ဦးဘုိးႏွစ္တို႔ဟာ အစၥလာမ္ဘာသာကို ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကလို႔ ဗမာ မြတ္စလင္မ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး မိခင္ေဒၚနန္ေသာင္ဟာ ရွမ္းမြန္တုိင္းရင္းသူျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးသန္႔ဟာ ဘာသာေရးအရ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္ေပမယ့္ လူမ်ိဳးေရးအရ ဗမာမြတ္စလင္မ္+ရွမ္းမြန္ေသြးပါသူ (၀ါ) ဗမာမြတ္စလင္မ္ကျပားတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ရုိးရွင္းစြာေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဒါကိုေမာင္ေသြးခၽြန္က အေမရိကန္စာေရးဆရာ June Binghan ေရးတဲ့ U Thant of Burma (အေထာက္ေတာ္လွေအာင္ ျမန္မာဘာသာျပန္ ဗမာ့ဦးသန္႔) စာအုပ္ထဲမွာ ဦးသန္႔မ်ိဳးရိုးကို မြန္ဗမာ လို႔ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္တုိင္ ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ “ေျဗာင္လိမ္ရုံ သာမက သမုိင္းတု သမုိင္းလိမ္ကို အရွက္မရွိ လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတယ္´´လို႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ေရးသားထားၿပီး “ရာဇ၀င္ရိုင္းရုံမက ဗုဒၶဘာသာတစ္မ်ိဳးသားလုံးကို ေစာ္ကားလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္´´လို႔လည္း လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးအမုန္းတရားေတြကို လႈံ႔ေဆာ္ လိုက္တာေတြ ႕ရပါတယ္ ။ (သာကီေသြး ဂ်ာနယ္ ၁၄.၁၀.၂၀၁၆ ၊ စာ ၄၇)
တကယ္ေတာ့ ဒီလိုအေရးအသားမ်ိဳးေတြဟာ သူ႔ရဲ႕ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မႈ ေတြအေပၚအေျခခံၿပီး ရန္လိုမႈ၊ အရွိတရားကိုလက္မခံလုိမႈ၊ ဗဟုသုတနည္းပါးမႈေတြကို သူကိုယ္ တုိင္ ေဖာ္ထုတ္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဦးသန္႔ရဲ႕မ်ိဳးရုိးနဲ႔ပတ္သက္လို႔…
၁။ တစ္ခ်ိန္က တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေစာေမာင္က “… ဦးသန္႔ရဲ႕ အဘိုးဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆုိတာ စုံစမ္းသိထားရတယ္။ သိမီလိုက္သူ အနည္းငယ္ ရွိလု႔ိ မနည္းစုံစမ္းယူရတယ္…´´လို႔ ၄.၂.၁၉၉၁ ေန႔ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲမွာ မိန္႔ခြန္းေျပာ ၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။ (ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ ၅.၂.၁၉၉၁၊ စာ-၁၀)

၂။ ဦးသန္႔ရဲ႕ေျမးျဖစ္တဲ့ သန္႔ျမင့္ဦးကိုယ္တုိင္ေရးသားၿပီး ၂၀၀၆ ခုႏွစ္က နယူးေယာက္ ၿမိဳ႕မွာထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ The River of Lost Footsteps (ေျခရာေပ်ာက္ျမစ္)စာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၆၆-၁၆၇ မွာ ဦးသန္႔ရဲ႕ဖခင္ ဦးဘုိးႏွစ္ရဲ႕မိသားစုဟာ မြတ္စလင္မ္ႏွင့္ ဗုဒၶ ဘာသာေပါင္းစပ္ ထားတဲ့ ကျပားမိသားစုျဖစ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕အဘိုးဟာ စစ္ေတြကေန ပန္းတေနာ္(ဧရာ၀တီတုိင္း) ကိုေရာက္လာခဲ့ၿပီး ဦးသန္႔ ၁၄ ႏွစ္သားအရြယ္မွာ ဖခင္ ကြယ္လြန္ သြားတယ္လို႔ အတိအလင္း ေဖၚျပထားပါတယ္ ။ဒီ့အျပင္ သန္႔ျမင့္ဦးရဲ႕ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က ေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ Where China Meets India and New Cross Road of Asia စာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၇၆ မွာလည္း အဲဒီအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ထပ္ေဖၚျပထား ပါေသးတယ္။ ဦးသန္႔ရဲ႕ဖခင္ ဦးဘိုးႏွစ္ဟာ မူလက အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္ခဲ့ၿပီး အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာကို ကူးေျပာင္းသြားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ လူေတြဟာ ကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားနဲ႔ ႏုိင္ငံသား ေျပာင္းလဲလို႔ရေပမယ့္ လူမ်ိဳးကို ေျပာင္းလို႔မရပါဘူး။ ကၽြ န္ေတာ့္ရဲ႕စာအုပ္ထဲမွာ ဦးသန္ ႔ဟာ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္တယ္လို႔ အတိအလင္း ေဖၚျပထားပါတယ္။ (စာ-၂၃၀)။ ဦးသန္႔ဟာ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္ရုံနဲ႔ လူမ်ိဳးေျပာင္းမသြားပါဘူး။ လူမ်ိဳးေရးအရ ဖခင္ဘက္က ဗမာမြတ္စလင္မ္ေသြးနဲ႔မိခင္ဘက္က ရွမ္းမြန္ေသြးေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ဗမာမြတ္စလင္မ္ + ရွမ္းမြန္ (၀ါ) ဗမာမြတ္စလင္မ္ကျပား ျဖစ္တယ္ဆုိတာ အရွိတရားပါ။

၃။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း ဦးသန္႔နဲ႔ညီအစ္ကိုအရင္းေတာ္စပ္တဲ့ ဦးခန္႔နဲ႔ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ပန္းဆုိးတန္းလမ္းမွာရွိတဲ့သူ႔အိမ္မွာ ေတြ႕ဆုံစကားေျပာဘူးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႀကီးနဲ႔ ဦးသန္႔ရဲ႕ေျမးကိုယ္တုိင္ အတိအလင္း ရွင္းလင္းေဖၚျပထားပါလ်က္ ေမာင္ေသြးခၽြန္ဟာ သူဖတ္ဘူးတဲ့စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႔ မကိုက္ညီမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ရင့္သီးစြာစြပ္စြဲေရးသားမႈဟာ သူ႔ရဲ႕လူမ်ိဳးေရးအစြန္းေရာက္ေနမႈကို သူကိုယ္တုိင္ေဖၚျပလိုက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဒီတစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ စာေပအဆင့္အတန္းကို သုံးသပ္လို႔ရေနပါၿပီ။

ေမး ။ ။ က်န္စစ္သားဟာ ပုဂံကုလားကျပားဆုိတာကေရာ…
ေျဖ ။ ။ ကၽြန္ေတာ္က ပုဂံသူရဲေကာင္းေတြျဖစ္ၾကတဲ့ က်န္စစ္သား၊ ဗ်တၱနဲ႔ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္က ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္၊ ပင္လုံအတြင္းေရးမွဴး ဦးေဖခင္၊ ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဴး ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသန္႔၊ ဘႀကီးဘေဖ စသူေတြဟာ လူမ်ိဳးအားျဖင့္ ကျပားေတြျဖစ္ၾကေပမယ့္ တုိင္းျပည္ အက်ိဳးေရွ႕တန္းက စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကျခင္းဟာ “ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္´´ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထုိးျပထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေမာင္ေသြးခၽြန္အေနနဲ႔ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ဘာသာစြဲကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ဟာ က်န္စစ္သားကို ပုဂံကုလားကျပား၊ ဦးသန္႔ကို ဗမာ မြတ္စလင္မ္ကျပားလို႔ လုပ္ႀကံ ေရးသားေစာ္ကားထားေၾကာင္း လြဲမွားစြာစြပ္စြဲထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ ၂၄ မွာ ကုလ/ကုလာ/ကုလား ဆုိတဲ့ ပုဂံေခတ္ေ၀ါဟာရ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အဆုိေတြ၊ မွတ္တမ္းေတြ စုစည္းတင္ျပထားပါတယ္။ အဆုိတစ္ရပ္အေနနဲ႔ “ကုလာ(ကုလား)ဟူသည္ “ကုလပုတၱအမ်ိဳးေကာင္းသား (သို႔မဟုတ္) ကုလ ျမတ္ေသာအမ်ိဳး´´ ဟူေသာ ပါဠိေ၀ါဟာရတုိ႔မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ယူဆရပါသည္´´ဟုသာ ယူဆခ်က္အျဖစ္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ကုလဆိုတာ ျမတ္ေသာအမ်ိဳးလို႔အဓိပၸါယ္မထြက္သည့္တုိင္ ပုဂံေခတ္မွာ ႏွိမ္ခ် ေခၚေ၀ၚတဲ့အဓိပၸာယ္ မသက္ေရာက္ခဲ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာေတြမွာ “ကုလ၊ ကုလာ´´ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရ ေတြကို ပုဂံသားမဟုတ္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားေတြအတြက္သုံးစြဲေၾကာင္း၊ ႏွိမ္ခ်ေခၚေ၀ၚျခင္း မဟုတ္ ေၾကာင္း၊ ပုဂံသူရဲေကာင္း က်န္စစ္သားကို အိႏၵိယကုလားမင္းသမီး ပဥၥကလ်ာဏီက ပုဂံမွာေမြးဖြား လို႔ သူဟာ ဘာသာေရးအရ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးျဖစ္ေပမယ့္ လူမ်ိဳးေရးအရ ပုဂံကုလားကျပား တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ရုိးရွင္းစြာ ေဖာ္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ မည္သည့္ေစာ္ကားမႈမွ မရွိပါဘူး။

ေမး ။ ။ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုသား ဟုတ္-မဟုတ္ ဘယ္အေပၚမွာ အေျခခံပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူတစ္ဦးခ်င္းႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ၊ လူ႔အစုအေ၀းတစ္ရပ္ဟာ တုိင္းရင္းသားျဖစ္မႈဆုိတာ ေတြကို ဥပေဒနဲ႔ခုိင္မာတဲ့သမုိင္းေၾကာင္းနဲ႔သာ တုိင္းတာဆုံးျဖတ္လို႔ရပါတယ္။လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ အမည္၊ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာကို အေျခခံဆုံးျဖတ္လို႔မရပါဘူး။ ဒါကို ေမာင္ေသြးခၽြန္က လူမ်ိဳး/ ဘာသာ အစြဲႀကီးၿပီး ဒီေန႔ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ေလးစားဂုဏ္ျပဳထားတဲ့ ဂႏၲ၀င္စာဆုိေတာ္ႀကီး ဦးႏု (ဘုိးေတာ္ဘုရားေခတ္)ကို “မုဟာမၼဒ္ကာစင္ဆုိမွေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ျမန္မာ တုိင္းရင္းသား ျဖစ္ႏုိင္ေတာ့မလဲ။ ျမန္မာစာေပထူးခၽြန္တာနဲ႔ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားစစ္စစ္ ျဖစ္ကေရာ့တဲ့လား´´လို႔ သူ႔ရဲ႕စာအုပ္ (စာ-၉၀)မွာ အဆင္အျခင္ကင္းမဲ့စြာ ေ၀ဖန္ထားပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ငယ္စဥ္ က ရွင္ျပဳၿပီး ကိုရင္၀တ္ၾကတဲ့အခါ/ပၪၨင္းခံၾကတဲ့အခါ အိႏၵိယဘာသာစကားတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ပါဠိ အမည္နဲ႔ သာသနာ့ဘြဲ႕ခံၾကတာနဲ႔ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားမဟုတ္ေတာ့ဘူးလား၊ ၾကည္ညိဳ ေလးစားအပ္တဲ့ ျမန္မာသံဃာေတာ္ေတြကေကာ ပါဠိဘြဲ႕အမည္ခံထားလို႔ ျမန္မာတုိင္းရင္းသား မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူးလား။ တုိင္းရင္းသားခရစ္ယာန္ေတြအေနနဲ႔ေကာ သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းရင္းသား အမည္အျပင္ ခရစ္ယာန္အမည္ထားရုံနဲ႔ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳး မျဖစ္ရေတာ့ဘူးလား။ ျမန္မာ မြတ္စလင္မ္ေတြအေနနဲ႔ေကာ ျမန္မာအမည္ေတြရွိၾကသလို ကုရ္အာန္က်မ္းစာရဲ႕ စာေပျဖစ္တဲ့ အရဗီဘာသာစကားနဲ႔ သာသနာဘြဲ ႕အမည္ေတြ ရွိၾကရုံနဲ ႔ ႏိုင္ငံသား၊ တုိ င္းရင္းသား မျဖစ္ၾက ရေတာ့ဘူးလား။ ဥပေဒအထက္မွာ အစြဲေတြ မရွိအပ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြ အေနနဲ႔ ဥပေဒအရ ရထုိက္တဲ့အခြင့္အေရးကိုသာ ေျပာဆုိေနၾကျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္မွာ စာမ်က္ႏွာ ၄၀၀ နီးပါး ခုိင္မာတဲ့သမုိင္းအေထာက္အထားေတြ၊ မွတ္တမ္းေတြ၊ ဓါတ္ပုံ ေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာဥပေဒေတြကို စနစ္တက်ေဖၚျပထားတာျဖစ္လို႔ ဘက္လိုက္မႈမရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ပညာရွင္အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ဆန္းစစ္ခံႏိုင္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ (၀ါ) ေတာင္တန္းျပည္မပူးေပါင္းေရးအတြက္အဆုိကို ဗမာမြတ္စလင္မ္ကြန္ဂရက္ (ဗမက)က တင္သြင္းခ်က္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ရွင္းျပပါဦး။
ေျဖ ။ ။ ဒီအျပင္ ေမာင္ေသြးခၽြန္က ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေရႊတိဂုံညီလာခံႀကီးကိုေဖ်ာက္ဖ်က္ၿပီး မြတ္စလင္မ္ ကြန္ဂရက္ကို ပြဲထုတ္လာတယ္။ ပင္လုံညီလာခံ၊ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို မြတ္စလင္ေတြက မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့ တယ္လို႔ မဟုတ္မမွန္ လုပ္ႀကံေရးသားထားလို႔ သူေျဖရွင္းရတယ္လို႔ အဆင္အျခင္ကင္းမဲ့စြာ ေရးထားျပန္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ(၁၆၄)ကေန (၁၈၉)အထိကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ဦးေဆာင္တဲ့ ဗမာမြတ္စလင္မ္ကြန္ဂရက္(ဗမက)ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္အရဖြဲ႕စည္းၿပီး ဖဆပလမွာ တပ္ေပါင္းစုအျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့ပုံ၊ ဖဆပလအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕ ပထမ ဆုံးညီလာခံ (ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယံ)မွာ ဗမာမြတ္စလင္မ္ကြန္ဂရက္က ဦးေဖခင္က လြတ္လပ္ေရး ယူရင္ ေတာင္တန္းေဒသေတြနဲ႔ ျပည္မပူးေပါင္းယူဖို႔ အဆုိအမွတ္(၇)တင္သြင္းခဲ့ပုံ၊ ဖဆပလ ညီလာခံႀကီးကလည္း ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြ တုိင္းျပည္အေပၚသစၥာရွိတဲ့အတြက္ တုိင္းရင္းသား လူနည္းစုအခြင့္အေရးယူလိုကယူႏိုင္ေၾကာင္းကို အဆုိအမွတ္(၆)မွာ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳက ထည့္သြင္း တင္သြင္းခဲ့ပုံ၊ ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္နဲ႔ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရာမွာႀကံဳရတဲ့အခက္အခဲေတြမွာ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြဟာ က်ရာေနရာကေန တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပုံေတြကို အရွ ိအတိုင္း ေဖၚျပထားပါတယ္။ ဒီလိုေဖၚျပရာမွာလည္း စာေရးသူဘက္က လီဆည္လုပ္ႀကံမႈ လုံး၀ မပါရွိဘဲ အဲဒီပြဲေတြမွာ တကယ္ပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ၊ ဦးေဖခင္၊ ဦးတင္ဧ၊ ဗိုလ္ထြန္းလွ (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ကိုယ္ေရးအရာရွိ)တုိ႔ရဲ႕ေရးသားခ်က္မ်ားအျပင္ မြန္တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဦးႏိုင္ ေငြသိမ္းရဲ႕အမွာစာေတြကို အရွိအတုိင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေစတနာက ဗမာ မြတ္စလင္မ္ေတြအေပၚ အမုန္းစကားေတြေၾကာင့္ အထင္လြဲေနမႈေတြပေပ်ာက္ေစလိုၿပီး အရင္ ကလိုဘဲ တုိင္းျပည္အက်ိဳး ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ၾကဘုိ႔ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈ နဲ႔ ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕အခန္းက႑ကို ဘယ္ေနရာမွာမွ ေမွးမွိန္ေအာင္ ေရးသားထားခ်က္ လုံး၀မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေမာင္ေသြးခၽြန္အေနနဲ႔ စာဖတ္သူေတြကိုလည္း သူ႔လိုပဲ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကို ေသးသိမ္စြာျမင္ေစလိုတဲ့လမ္းေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားတာကို ေတြ႕ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။

အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဦးေဆာင္တဲ့ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမုိင္းမွာ ပင္ လုံ မ်ိဳးေစ့ျဖစ္တဲ့ ေတာင္တန္းေဒသမ်ား(အျခားတုိ င္းရင္းသားမ်ား)နဲ ႔ ျပည္မ(ဗမာတုိင္းရင္းသား) ပူးေပါင္းဘို႔ အဓိကက်တဲ့အဆုိကို ဦးေဖခင္က ပုဂၢိဳလ္ေရးအရမဟုတ္ဘဲ ဗမာမြတ္စလင္မ္ ကြန္ဂရက္(ဗမက)ကိုယ္စားလွယ္အေနနဲ႔ တင္သြင္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအခြင့္အေရးမ်ိဳးကို ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႀကီးက ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြကိုေပးခဲ့တာဟာ အဲဒီအခ်ိန္အခါတုံးက ဗမာဗုဒၶ ဘာသာညီေနာင္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြကို ဘယ္ေလာက္တန္ဘုိးထားခဲ့ သလဲဆုိတာကို ဂုဏ္ယူၿပီး ေဖၚျပထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဖဆပလညီလာခံႀကီးက ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြကို တုိင္းရင္းသားလူနည္းစု အခြင့္အေရးယူခြင့္ျပဳခဲ့တာကို ေမာင္ေသြးခၽြန္ အေနနဲ႔အသိအမွတ္ျပဳလိုဟန္မရွိတဲ့ ပုံစံေဖာ္ျပေနပါတယ္။ ပိုဆုိးတာက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေရးသားခ်က္ ေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီးအေၾကာင္းေရးသားခ်က္ လုံး၀မပါရွိဘဲ ေမာင္ေသြးခၽြန္က ကၽြန္ေတာ္ဟာ “ေရႊတိဂုံဘုရားႀကီးကို ျပစ္မွားေစာ္ကားတာ´´လို႔ ေရးသားခ်က္ (စာ-၁၀၃)ဟာ ဘာသာေရး ပဋိပကၡကို တမင္လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း လႈံ႔ေဆာ္ထားတာကိုလည္း စိတ္မေကာင္းစြာ ေတြ႕ရပါတယ္။

Friday Times မွ ျပန္လည္ ကူးယူတင္ျပသည္။

ျပည္ေထာင္စုသားမြတ္စလင္မ္မ်ားအေပၚ
ေမာင္ေသြးခၽြန္၏ တုံ႔ျပန္ေ၀ဖန္ခ်က္အလြဲမ်ား
============================

( အပိုင္း ၂ )

ေမး ။ ။ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြဟာ တုိင္းရင္းသားမဟုတ္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ပင္လုံညီလာခံကို မဖိတ္ ခဲ့တာလား၊ သိပါရေစ။
ေျဖ။ ။ ။ ေမာင္ေသြးခၽြန္အေနနဲ႔ ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယံညီလာခံနဲ႔ ပင္လုံညီလာခံတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံ သေဘာ တရားေတြကို မခြဲျခားႏိုင္ဘဲ ေရာေထြးေဖၚျပထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပမာ… ဗမာမြတ္ စလင္မ္ေတြဟာ တုိင္းရင္းသားမဟုတ္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုယ္တုိင္က ၁၉၄၇ ပင္လုံညီလာခံကို ပါ၀င္ တက္ေရာက္ခြင့္မေပးခဲ့ပါဘူးလို႔ လြဲမွားစြာ သုံးသပ္ထားျပန္ပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သိထားရမွာက ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယံညီလာခံႀကီးမွာ ဗမာမြတ္စလ္မ္ကိစၥအပါအ၀င္ တုိင္းရင္း သားလူနည္းစုေတြကိစၥ၊ စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးကိစၥအပါအ၀င္ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ဆုိင္ရာကိစၥမ်ားကို က႑အလိုက္ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ပင္လုံညီလာခံရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးယူဖုိ႔အတြက္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားနဲ႔ ျပည္မပူးေပါင္းေရး ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။
၁။ အဲဒီတုံးက ပင္လုံညီလာခံကို ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ဗမာနဲ႔ ရွမ္းတုိ႔ အဓိကတက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ကရင္နဲ႔ ကရင္နီ(ကယား)တုိ႔က ေလ့လာသူမ်ားအျဖစ္သာ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ေမာင္ေသြးခၽြန္ အဆုိ အရ ပင္လုံညီလာခံကိုဖိတ္ၾကားျခင္းမခံရတဲ့လူမ်ိဳးစုဟာ တုိင္းရင္းသားမဟုတ္ဘူးဆုိရင္ အဲဒီ တုန္းက ဖိတ္ၾကားမခံခဲ့ရတဲ့ ရခုိင္နဲ႔ မြန္လူမ်ိဳးေတြဟာလည္း တုိင္းရင္းသားမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆုိလိုရာေရာက္တဲ့အတြက္ အေျမာ္အျမင္နည္းပါးၿပီး တုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီၫြတ္ေရးကို ထိခိုက္ေစတဲ့စကားျဖစ္ပါတယ္။
၂။ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြကို ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယံညီလာခံႀကီးက တုိင္းရင္းသားလူနည္းစု အခြင့္ အေရးကို ယူလိုကယူရန္ ခၽြင္းခ်က္မရွိေပးအပ္ခဲ့ေပမယ့္ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြအေနနဲ႔နယ္ခ်ဲ႕ရဲ႕ ခြဲျခားဆက္ဆံေရးေပၚလစီကို ေကာင္းစြာနားလည္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ မိမိတုိ႔အေရးထက္ တုိင္း ျပည္ လြတ္လပ္ေရးကိုေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ၁၉၄၆ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလမွာက်င္းပခဲ့တဲ့ ဗမာ မြတ္စလင္မ္ ကြန္ဂရက္ညီလာခံႀကီးမွာ “ဗမာမြတ္စလင္မ္သည္ ဗမာ´´ဆုိၿပီး လူမ်ားစုအခြင့္ အေရးကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးျဖစ္လို႔ ပင္လုံညီလာခံမွာ သီးျခားလူမ်ိဳးစုအျဖစ္ ဖိတ္ေခၚစရာလည္း အေၾကာင္းမေပၚေပါက္ခဲ့ပါဘူး။ ဗမာမြတ္စလင္မ္ကြန္ဂရက္က ကိုယ္စားလွယ္ဦးေဖခင္ ကိုယ္တုိင္ ဖဆပလရဲ႕ ေတာင္တန္းေဒသဆုိင္ရာ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ပါ၀င္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ေသြးခၽြန္ရဲ႕ႏုိင္ငံေရးအသိအျမင္နည္းမႈကို ေတြ႕ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
၁၁.၂.၂၀၁၇ ေန႔က ေၾကးမုံသတင္းစာထဲမွာ ဆရာ ဟံသာ၀တီ-ဦးအုန္းႀကိဳင္ ေရးသားေဖာ္ျပ ခဲ့တဲ့ “…ပထမပင္လုံညီလာခံအတြင္းေရးမ်ား…´´ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးရွည္ႀကီးထဲမွာ စာလုံးႀကီး ေတြနဲ႔ “ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕သမားတုိ႔က လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာႀကံစည္ေဖၚေဆာင္ေနေသာ ဗမာျပည္မႏွင့္ ခြဲထုတ္၍ သီးျခားအုပ္ခ်ဳပ္ထားသည့္စည္းမ်ဥ္း´´ကို ထိုစဥ္က ျမန္မာ့အလင္းသတင္းေထာက္ ဦးစံေအာင္ႏွင့္ ေတာင္ႀကီးမွ တုိးတက္ေသာလူငယ္ေခါင္းေဆာင္တစ္စုတို႔က ေဖာ္ထုတ္တင္ျပ လိုက္သျဖင့္ ရွမ္းေစာ္ဘြားႀကီးမ်ားကိုယ္တုိင္ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕အုပ္စိုးသူအာဏာပိုင္တုိ႔အေပၚ အယုံအၾကည္ေလ်ာ့နည္းလာၾကၿပီးေနာက္ ဗမာျပည္မမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအမွဴးျပဳသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ေတြ႕ဆုံၾကကာ ဤပထမပင္လုံညီလာခံကိုက်င္းပရန္ စီမံၾကျခင္း ျဖစ္သည္´´လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ၿဗိတိသွ်ရုံးက လွ်ိဳ႕၀ွက္စည္းမ်ဥ္းကို ခက္ခက္ခဲခဲရေအာင္ ဦးေဆာင္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ သတင္းေထာက္ဦးစံေအာင္ဆိုတာ ျမန္မာ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးပါ။

ေမး ။ ။ ပုဂံၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ဘုိင္ဆပ္နဲ႔ ၿမိဳ႕စာေရးဦးပိန္တုိ႔ျပစ္မႈဟာ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္တစ္မ်ိဳးသားလုံး အေပၚပုံခ်ျခင္းကေကာ တရားမွ်တမႈရွိပါသလား။
ေျဖ ။ ။ ပုဂံမင္း၏ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ဘုိင္ဆပ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕စာေရးဦးပိန္တို႔ ႏွစ္ဦးကိစၥကို ျမန္မာစာေပေလာကမွာ မၾကာခဏဆုိသလို ေရးသားေဖာ္ျပေလ့ရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တယ္ ဆုိရင္ ျပစ္ဒဏ္ေပးခံရတာကို ေစာဒကတက္စရာမလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ မြတ္စလင္မ္ျဖစ္တာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြဟာ တုိင္းျပည္အေပၚ သစၥာ မဲ့တယ္ဆုိၿပီး အလြန္အက်ဴးေျပာတာေတြ၊ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္ေတြရဲ႕ တုိင္းျပည္အေပၚ သစၥာရွိစြာ တာ၀န္ထမ္းရြက္ခဲ့ပုံေတြကို လစ္လ်ဴ႐ွဳခံရတာေတြကို ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ ႔ အသိေပး ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ဘုရင္အဆက္ဆက္ရဲ႕ အနိဌာ႐ုံေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သမုိင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာတုိးလွရဲ႕ “ရာဇ၀င္ထဲက အခ်စ္မီးလွ်ံမ်ား´´စာအုပ္ထဲမွာ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ အာဏာအတြက္ဖခင္အရင္း၊ ညီအစ္ကိုအခ်င္းခ်င္းနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာေတြ ကိုေတာင္ ရက္စက္စြာသတ္ျဖတ္မႈေတြကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိသူမ်ားက က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါ တယ္။ အခုလည္း ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀ွမ္းမွာ သမီးရင္းေတြကိုက်ဴးလြန္မႈအျပင္ သက္ငယ္မုဒိမ္းမႈေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၇ခုႏွစ္၊ ဇႏၷ၀ါရီလတစ္လအတြင္းမွာပဲ တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ မုဒိမ္းမႈ ၁၂၀ ေက်ာ္ျဖစ္ပြားၿပီး သက္ငယ္မုဒိမ္း ၈၁ မႈအထိ ရွိခဲ့ပါတယ္။ (Daily Eleven ၊ ၁၂.၂.၂၀၁၇၊ စာ ၂၁)။ က်ဴးလြန္ခဲ့သူ အမ်ားစုဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိသူေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အားလုံးကို အျပစ္တင္မယ္ဆုိရင္ အလြန္မွား ယြင္းတဲ့လုပ္ရပ္သာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ၀ါဒနဲ႔၀ါဒီ ခြဲျခားျမင္တတ္ဖုိ႔၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ေတြရဲ႕ ကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားကို မေစာ္ကားဘဲ က်ဴးလြန္သူကိုသာ လူမ်ိဳး/ဘာသာ မခြဲျခားဘဲ ဥပေဒနဲ႔အညီ ျပစ္ဒဏ္ေပးဖုိ႔ သတိ ေပးျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ မြတ္စလင္မ္အမည္ခံအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ကမာၻ႔မြတ္စလင္မ္ထုတစ္ရပ္လုံး အေပၚ အျပစ္ပုံခ်သင့္ပါသလား။
ေျဖ ။ ။ ဘာသာတရားတုိင္းရဲ ႕ေနာက္လိုက္ေတြအၾကားမွာ လူေကာင္းေတြ ရွိသလို လူဆိုးေတြလည္းရွိ တတ္ၾကလို႔ ၀ါဒနဲ႔ ၀ါဒီ ခြဲျမင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အစၥလာမ္ သာသနာရဲ႕မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္တဲ့ ကုရ္အာန္က်မ္းစာနဲ႔ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္ရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္ေတြမွာ လူသားေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးကိုသာ သင္ၾကားေပးထားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကမာၻနဲ႔အ၀ွမ္း လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္သူေတြအေနနဲ႔ ကုရ္အာန္က်မ္းစာ၊ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္သခင္နဲ႔ အစၥလာမ္သာသနာကို ေခတ္အဆက္ဆက္ ပုံပ်က္ပန္းပ်က္ ျဖစ္ေအာင္ နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ လုပ္ႀကံ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိခဲ့တာ ဒီေန႔တုိင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ့အျပင္ မြတ္စလင္မ္အမည္ခံ တစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ အၾကမ္းဖက္မႈကိစၥေတြဟာ အစၥလာမ္သာသာနဲ႔ လုံး၀မပတ္သက္ပါဘူး။ ဥပမာ ဒီေန႔ ေပၚေပါက္ေနတဲ့ ISIS နဲ႔ ဘုိကုိဟာရမ္စတဲ့အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ အစၥလာမ္အမည္ခံထားေပမယ့္ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ မြတ္စလင္မ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာကို သတ္ေနၾကတယ္။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွာရွိတဲ ့မြတ္စလင္မ္ႏိုင္ငံ အမ်ားစု နဲ ႔ယဥ္ေက်းမႈ အေမြ အႏွစ္ကို ဖ်က္ဆီးေနၾကလိ ု ႔ကမာၻ႕မြတ္စလင္မ္ႏုိင္ငံေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြနဲ ႔အႀကီးအကဲေတြ အားလုံးက သူ တုိ႔ေတြကို ရႈတ္ခ်ထားၿပီး အစၥလာမ္နဲ႔ မပတ္သက္ ဘူးလို႔ တရား၀င္ ေၾကညာထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအပါအ၀င္ ကမာၻနဲ႔အ၀ွမ္းမွာ အစၥလာမ္နဲ႔ မြတ္စလင္မ္ေတြကို တစ္ဖက္ သက္ အျပစ္ရွာေနသူေတြအေနနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕လုပ္ႀကံေရးသားခ်က္ေတြကို ခုိင္မာတဲ့ သက္ေသ သာဓကေတြလို အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ကိုးကားရည္ၫႊန္းၿပီး ေရးသားေဟာေျပာေနၾက ပါတယ္။ ဥပမာ.. ေမာင္ေသြးခၽြန္က သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ အစၥလာမ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကိုးကားတဲ့ အထဲမွာ မြတ္စလင္မ္မဟုတ္တဲ့ ကမာၻ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးသပ္မႈေတြလုံး၀မပါဘဲ အစၥလာမ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အဆုိးျမင္ေရးသားထားတဲ ့ဆရာႏိုင္ဦးရဲ႕ “ဘာသာတရားတုိ႔ရဲ႕နိဒါန္း´´၊ အရွင္ကု႑လရဲ႕ “ဘာသာႀကီးေလးခုအေၾကာင္း သိေကာင္း စရာ´´နဲ႔ ဆရာ ဦးဆန္းလြင္ရဲ႕စာအုပ္မ်ားကိုသာ ရည္ညႊန္းကိုးကားထားတာ တစ္ဘက္သတ္ အျမင္သာျဖစ္ပါတယ္။ ခုိင္လုံတဲ့အေထာက္အထားေတြ လုံး၀မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုအမုန္းတရား ျဖန္႔ခ်ိေနမႈေတြကို စဥ္းစားဥာဏ္ရွိသူတုိင္း သိျမင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ကမာၻ႕မြတ္စလင္မ္ သန္းေပါင္း ၁၆၀၀ ေက်ာ္အနက္ လူနည္းစုကသာ အၾကမ္းဖက္လုပ္ငန္းမွာ ပါ၀င္ပတ္ သက္ေနၿပီး မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုႀကီးက တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျမတ္ႏိုးသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
မြတ္စလင္မ္ မဟုတ္သူေတြအေနနဲ႔လူနည္းစု အၾကမ္းဖက္သမားေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျမတ္ႏိုးတဲ့မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုႀကီးကို ခြဲျခားဆက္ဆံမယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ အျပဳသေဘာ ႀကိဳးပမ္းမႈေတြကို လစ္လ်ဴ႐ွဳၾကမယ္ဆုိရင္ လက္ေတြ႕မွာသူတုိ႔ေတြကို အစြန္းတစ္ခုဆီကို အတင္းတြန္းပို႔ရာေရာက္ၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ မလိုလားအပ္တဲ့ ထိန္းသိမ္းဘို႔ခက္တဲ့ မတည္ၿငိမ္ မႈေတြဆီကို ဦးတည္ေစပါတယ္။ ျဖစ္မွေျဖရွင္းတာထက္ မျဖစ္ခင္ႀကိဳတင္တားဆီးျခင္းဟာ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကို လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံရဲ႕ ေသြး ေခၽြးေတြနဲ႔ တည္ ေဆာက္ခဲ့တာကို အၿမဲသတိျပဳသင့္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ (၁၉၄၇၊ ၁၉၇၄ နဲ႔ ၂၀၀၈)ေတြအရလည္း ဗုဒၶဘာသာအျပင္ ခရစ္ယာန္၊ အစၥလာမ္၊ ဟိႏၵဴဘာသာသာသနာ ေတြနဲ႔ နတ္ကိုးကြယ္မႈေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလုံး လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မႈ၊ ခဲြျခားဆက္ဆံမႈ၊ အမုန္းတရား ျဖန္႔ခ်ိမႈေတြကို အျမန္ဆုံးပူးေပါင္းတိုက္ဖ်က္မွသာ ႏိုင္ငံနဲ႔လူမ်ိဳး ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ တရားဥပေဒ စိုးမုိးေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လက္ေတြ႕က်က် တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ဆရာ့စာအုပ္မွာ အမွာစာခ်ီးျမႇင့္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ၀ါရင့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေမာင္ေသြးခၽြန္ရဲ႕ ေ၀ဖန္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ လြတ္လပ္စြာေရးသားေ၀ဖန္ပိုင္ခြင့္ဆုိတာ အစြန္းေရာက္သူေတြအတြက္ အမုန္းတရား ျဖန္႔ခ်ိဘုိ႔ လိုင္စင္ေပးထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေ၀ဖန္တဲ့အခါမွာလည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ဦးအေနနဲ႔ ယဥ္ေက်းတဲ့စကားလုံးေတြ ေရြးခ်ယ္သုံးတတ္ဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စာအုပ္မွာ အမွာစာ ခ်ီးျမႇင့္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ပညာရွင္/ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔အေျမာ္အျမင္ျပည့္၀မႈ၊ ႏုိင္ငံအတြက္ အက်ိဳးျပဳပုံနဲ႔ အေတြ႕အႀကဳံေတြ၊ လူမ်ိဳး/ဘာသာမခြဲျခားဘဲ ႏုိင္ငံသားအားလုံး အေပၚမွာထားတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေမတၱာတရား၊ လက္ရွိႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနမႈေတြဟာ အစြဲမရွိဘဲ အလြန္အဆင့္ျမင့္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕တင္ျပခ်က္ ခုိင္မာမႈနဲ႔ ဦးတည္ခ်က္ မွန္ကန္မႈေတြအေပၚမွာ အမွာစာေရးေပးခဲ့ျခင္းသာျဖစ္တယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ရဲ႕ေရးသားခ်က္ေတြမွာ အထင္းသားေပၚလြင္ေနပါတယ္။ ေမာင္ေသြးခၽြန္အေပၚ ဒီေန႔ ျမန္မာစာေပအပါအ၀င္ မီဒီယာေလာကသားေတြနဲ႔ ပညာရွင္အမ်ားစုက ဘယ္လိုသေဘာထား လဲဆိုတာ စာဖတ္သူေတြအေနန႔ဲေလ့လာရင္ သိရွိႏုိင္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕အလယ္အလတ္မဟုတ္တဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ရန္လိုမႈေတြကိုလည္း သူ႔အေရးအသားမွာ ဖတ္ရႈႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာတစ္ခ်က္ကိုေျပာရရင္ ဗုဒၶဘာသာမွာသာ ရဟန္းေတာ္လို႔ သုံးစြဲခြင့္ရွိၿပီး ခရစ္ယာန္ ဘာသာမွာ ရဟန္းေတာ္လို႔ သုံးစြဲခြင့္မရွိဘူးဆုိတဲ့ေရးသားခ်က္ဟာ သူ႔ရဲ႕ဗဟုသုတနည္းပါးမႈနဲ႔ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မႈကို သူ႔ဘာသာသူ မွတ္တမ္းတင္လုိက္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ စာေပနဲ႔ မီဒီယာမွာ ကက္သလစ္ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အႀကီးအကဲ(POPE)ကို ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးလို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သုံးစြဲလာခဲ့ၾကပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမန္မာစာအဖြဲ႕က ထုတ္ေ၀ထားတဲ့ အဂၤလိပ္-ျမန္မာအဘိဓါန္မွာလည္း ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးလို႔ဘဲ သုံးထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးရဲ ႕အရိုက္အရာ ဆက္ခံႏုိင္ခြင့္ရွိသူ “ကာဒီနယ္ ´´ေတြကို ျမန္ မာလို “ရဟန္းအမတ္´´လို႔ ေခၚဆုိ ေရးသားၾကပါတယ္။ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးအေနနဲ႔ အေျခခံဗဟုသုတမရိွဘဲ သူတစ္ပါးသာသနာကိုေ၀ဖန္တာ ယဥ္ေက်းမႈကင္းမဲ့ရာ ေရာက္ၿပီး တုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးကို ဖ်က္ဆီးရာေရာက္ပါတယ္။ ဒီတစ္ခ်က္ တည္းနဲ႔ လုံေလာက္ေနၿပီျဖစ္လို႔ စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႔ သူ႔စာအုပ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္ကို ၁၀-မ်က္ႏွာေလာက္သာ ယွဥ္ဖတ္ၾကည့္ပါလို႔သာ ေမတၱာရပ္ခံ အပ္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ဆရာ့ရဲ႕ေဒါက္တာဘြဲ႕(Ph.D)ဟာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီမဟုတ္ဘူးလို႔ ၂၃.၁.၂၀၁၇ ေန႔က တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီးမွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သင္တန္းတစ္ခုမွာ ေမာင္ေသြးခၽြန္ကေျပာသြားပါတယ္။ ရွင္းျပေပးပါဦး။
ေျဖ ။ ။ သူအခုလို လက္လြတ္စပယ္ေျပာျခင္းဟာ မလုပ္သင့္တ့ဲ လုပ္ရပ္တစ္ခုပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ပါရဂူဘြဲ႕ (Ph.D)အတြက္ ပညာဆည္းပူးခဲ့တဲ့တကၠသိုလ္ဟာ ဘာသာေရးသီးသန္႔ေက်ာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ အမည္ကိုက International Islamic University Malaysia (IIUM)ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္အျဖစ္ ကမာၻကအသိအမွတ္ျပဳေလးစားရတဲ့ အဆင့္မီတကၠသိုလ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ Website မွာ အလြယ္တကူ ရွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ သာမန္စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔မဟုတ္ဘဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ္စားျပဳေျပာျခင္း ဟာ သူတစ္ပါးႏိုင္ငံနဲ႔ တကၠသိုလ္ကို မဟုတ္မမွန္ ေစာ္ကားေျပာဆုိရာေရာက္တဲ့အတြက္ ဒီလိုအေျပာအဆုိ အျပဳအမူ ေတြကို အထူးေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္

ဒီ့အျပင္ ေမာင္ေသြးခၽြန္ဟာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဂဃနဏ ေသခ်ာစြာဆန္းစစ္ ေလ့လာျခင္းမရွိဘဲ လက္လြတ္စပယ္ေျပာဆုိေရးသားတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ၁၀.၂.၂၀၁၇ ေန႔ထုတ္ ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္မွာပါတဲ့ သူ႔ေဆာင္းပါးထဲမွာ ဦးအုန္းေမာင္(ရန္ကင္း) တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေနဆုိတာ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္မွာ အမွာစာေရးေပးသူအျဖစ္ လြဲမွားစြာ ေဖာ္ျပထားျပန္ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္အမွာစာမွာ ေရးေပးခဲ့သူဟာ “၀ါရင့္ဥပေဒပညာရွင္ ဦးအုံးေမာင္ (တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေနႏွင့္ ႏိုၾတီပဗၺလစ္)လို႔ ရွင္းလင္းစြာေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ေမာင္ေသြးခၽြန္အေနနဲ႔ ကိုယ့္လက္တကမ္းမွာ အလြယ္တကူ ရွာေဖြသိႏိုင္တဲ့ ကိစၥေလးေတြကိုေတာင္မွ မွန္ကန္စြာေဖာ္ျပႏိုင္ျခင္းမရွိရင္ သူတစ္ပါးစာအုပ္ေတြကို ေ၀ဖန္ဘို႔ ဆုိတာ အလြန္သတိထားဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူ႔အေပၚမွာမွ ပုဂၢိဳလ္ေရးအာဃာတမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သမိုင္းတု သမုိင္းလိမ္ သမိုင္းေရးလုပ္ႀကီးေစာ္ကားမႈ လုံး၀ျပဳလုပ္တားျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ျမန္မာ့သမိုင္းအဖြဲ႕မွာ အဆန္းစစ္ခံႏိုင္ေၾကာင္း စာဖတ္သူမ်ားအထင္မလြဲေစဖုိ႔ ရွင္းလင္းခ်က္ သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ။

Friday Times မွ ျပန္လည္ ကူးယူတင္ျပသည္။

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s