ဘာသာတရား ေစာ္ကားသည့္ ဇာတ္ကားကို ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ထိုဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကို ငွားရမ္းအသံုးျပဳေၾကာ္ျငာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား လုပ္ငန္းမ်ားကို ကို ဝယ္ယူအားေပးမည္မဟုတ္ပါ

ဘာသာတရား ေစာ္ကားသည့္ ဇာတ္ကားကို ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္
ထိုဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္သည့္
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကို ငွားရမ္းအသံုးျပဳေၾကာ္ျငာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား လုပ္ငန္းမ်ားကို ကို ဝယ္ယူအားေပးမည္မဟုတ္ပါ။

ကိုယ္တိုင္ေတာ့ ဘယ္႐ုပ္ရွင္ကိုမွ မၾကည့္ဖူးပါ။ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကိုလည္း တစ္ေယာက္မွမသိပါ။

သိတဲ့မိတ္ေဆြမ်ားအေနနဲ႔  သ႐ုပ္ေဆာင္ အမည္ႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းအမည္လုပ္ငန္းအမည္မ်ားကို
ေက်ဴးဇူးျပဳၿပီး ကြန္မန္႔တြင္ေရးသားေပးၾကပါ။

ဘာသာတရား ေစာ္ကားမႈ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ရွယ္ေပးၾကပါ။

Ko Ko Htay အုတ္ျကားျမက္ေပါက္လို ဘာသာတရားတစ္ခုကို
ေစာ္ကားတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြပါတဲ့ ဇာတ္ကားကို
ဒါရိုက္တာဆုနဲ႔ အမ်ိုးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆုေတြ ေပးတယ္ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို့ ရုပ္ရွင္ေလာကဟာ အဆင့္အတန္းမရွိတာ သိပ္သိသာပါတယ္။
အဲ့ဒီဇာတ္ကား စျပတုန္းကလည္း ေဝဖန္မႈေတြ အမ်ားၾကီးရွိတာေတာင္ ေသခ်ာစိစစ္ျပီး ေရြးခ်ယ္ဖယ္ခ်ခဲ့မႈမရွိပဲ
အကယ္ဒမီ ေပးတဲ့အထိ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ကာ
ရုပ္ရွင္ေလာက သားေတြဟာ ဘာသာျခား အခြင့္အေရးကိုအေလးထားမႈမရွိပဲ လူမ်ိုးေရးခြဲျခားတဲ့ စိတ္အခံရွိတယ္ဆိုတာ သံသယရွိစရာေတာင္ မလိုေတာ့ပါဘူူ။

အားလံုးသိျကတဲ့အတိုင္း အဲဒီဇာတ္ကား
ထဲမွာ ဇာတ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ ေထာင္က
လြတ္လာျပီး အိမ္ျပန္တဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခန္းမွာ
အစၥလာမ္ဘာသာဝင္စစ္္ ဟုတ္ပံုမရတဲ့
သရုပ္ေဆာင္ကို အာရဗီနာမည္ေပးထားျပီး
သူ့အိမ္မွာ တက္ေနတာကို ရိုက္ျပထားတယ္။သူ့အိမ္က ဘုရားစင္ကိုပါ ျဖုတ္ခ်ထားျပီး မုစၥလင္မ္ဇာတ္ေဆာင္က
သူ့ဘာသာက ျပဌာန္းထားသေယာင္ ဒိုင္ေလာ့ေတြကို နႈတ္က
ေျပာျပီး ပရိသတ္ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အမုန္းမိႈင္းတိုက္သြင္းတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခန္းပါပါတယ္။အဲဒီဇာတ္ဝင္ခန္း မွာပဲ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ထား တဲ့ဇာတ္ေဆာင္ရဲ႕
သားသမီးနွစ္ေယာက္ကလည္း ဗလီဦးထုတ္ေစာင္းျပီး ေဘာင္းဘီတိုနဲ႔ ပံုမက်ပန္းမက် ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို ထိုင္ဖတ္ေနတဲ့
ပံုစံ ရိုက္ျပထားပါေသးတယ္။အမွန္ဆိုရင္ အဲဒီ ဇာတ္ဝင္ခန္းဟာ ဇာတ္ကားထဲထည့္ဖို့ေတာင္ မလိုအပ္ပါဘူး။
ဒီေလာက္ေတာင္ ဘာသာတရား နွစ္ခုအျကား
အမုန္းတရားေတြ သံသယစိတ္ေတြ ၾကီးထြား
ေနတဲ့ ကာလမွာ တစ္နိုင္ငံလံုးကို
အဆိပ္ခပ္တဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းကို တမင္ မစိစစ္ပဲ
တစ္နိုင္ငံလံုးကို ခ်ျပျပီး အမုန္းပြားေစလိုက္ပါတယ္။
ဒီဇာတ္ဝင္ခန္းမွာ မုစၥလင္မ္ေနရာမွာ
ဘာသာျခား တရုတ္လူမ်ိုးထည့္သံုးနိုင္တယ္
တျခားလူမ်ိုးေတြကိုလည္း ထည့္သံုးနိုင္တယ္
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကိုလည္း ထည့္သံုးနိုင္တာပဲ
လူမ်ိုးတိုင္းမွာ ယုတ္မာေကာက္က်စ္တဲ့ လူေတြ
ဒုနဲ႔ေဒးပါ ဒါကို တမင္ အမုန္းမပြားပြားေအာင္
မုစၥလင္မ္လူမ်ိုးအတုကို ထည့္ျပီး တစ္တိုင္းျပည္လံုးကို
နွပ္ေျကာင္းေပးျပီး အယံုသြင္းလိုက္တာပါ။
အနုပညာသမားေတြဟာ ဥာဏ္ပညာ ရင့္သန္ျကေတာ့
သူတို့ဆီက မက္ေဆ့ေတြဟာ လူေတြဆီကို ျကားခံမရွိပဲ တိုက္ရိုက္ေရာက္ပါတယ္။ဒါကို မသိက်ိုးက်ြံျပုျပီး လုပ္ခ်င္တိုင္း
လုပ္ခြင့္ေပးထားတဲ့ အစိုးရကိုလည္း အ့ံျသမိတယ္။
ျပသနာေတြ ကို ဖန္တီးေနတာ အစိုးရ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္
ေနတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသထက္ေသခ်ာသြားျပီေပါ့ဗ်ာ။
ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားေတြမွာ မုစၥလင္မ္ကို အျကမ္းဖက္သမား
ေနရာက သရုပ္ေဆာင္ခိုင္းသလို လူေကာင္းလူမြန္ေနရာကေန သရုပ္ေဆာင္ခိုင္းတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြကိုလည္း ျကည့္ဖူးျကမွာပါ။ဒါေျကာင့္လဲ အျမဲတမ္း လူေတြရဲ႕ မတူညီတဲ့ သေဘာသဘာဝေတြကို ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ရိုက္ျပတတ္ တဲ့ လူသားဆန္တဲ့ ေဟာလီးဝုဒ္ ေဘာလီးဝုဒ္က ဇာတ္ကားေတြဟာ ကမ႓ာေပၚမွာ ယွဥ္လို့မရနိုင္ေအာင္ အားေပးမႈ
အမ်ားဆံုး ရေနျပီး ေအာင္ျမင္ေနတာမဆန္းေတာ့ပါဘူး။
ဘာသာျခားအခြင့္အေရးကို ေလးစားသမႈမရွိတဲ့ ခင္ဗ်ားတို့
ို့ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ေလာက ဒီထက္ေတာင္ က်ရံႈးပါလိမ့္ဦးမယ္လို့
က်ုပ္အတတ္ေျပာပါတယ္။

MH

အကယ္ဒမီရ “အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္” ဇာတ္ကားမွ ေပးေသာသခၤန္းစာ

in Hate Crime ေစာင့္ႀကည့္ေရး

လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကို နည္းမ်ိဴးစံုနွင္႔ ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားသည္ “အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္”မ်ားသာ..

မတ္လ ၁၉ ၊ ၂၀၁၇
သိန္းမိုးဝင္းေရးသည္။

(တစ္နည္း။ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ဘ၀ ျဖတ္သန္းလာသူေတြရဲ႔ လြယ္လင္႔တကူျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာ တစ္ဖက္သားအေပၚ မေကာင္းျမင္မႈ၊ အမုန္းတရားလိုလားမႈ၊ နႈတ္မေစာင္႔စည္ဘဲ နိမ္႔ခ်ေျပာတတ္မႈ၊ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဴး မခြဲျခားတတ္မႈ၊ မိမိ ကိုယ္နႈတ္အမူအယာနွင္႔ တစ္ဖက္ေစာင္းနွင္း ေျပာဆိုလို႔ သူတစ္ပါးထိခိုက္သြားသည္ကိုပင္ ဟုတ္လွျပီဟု အထင္ၾကီးမႈ၊ ပညာမဲ႔ ဘ၀ၾကမ္းမႈေၾကာင္႔ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္ အက်ိဴးမျဖစ္ေစပဲ အဆိုးျဖစ္ေစမႈ) တို႔ကို ထင္ဟပ္ျပ သခၤန္းစာေပးသည္႔
ဇာတ္ကား)

2016 “အုတ္ၾကားျမတ္ေပါက္” ဇာတ္ကားရံုတင္ခ်ိန္။ ။

“အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္” ဇာတ္ကား (တစ္နည္း။ လူနည္းစုဘာသာ၀င္ကို မ်က္မုန္းက်ိဴး ပုတ္ခတ္သည္႔ အမုန္းတရားကို ေစာင္းေပးေဖာ္ျပျခင္းဟုယူဆၾကေသာ) ဤဇာတ္ကားကို 2016 မွာရံုတင္လိုက္သည္႔အခ်ိန္သည္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ျမန္မာ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအၾကား အလြန္တစ္ရာအကဲဆတ္သည္႔ ဘာသာေရး၊လူမ်ိဴးေရးေယာင္ေယာင္ ျပႆနာမ်ားနွင္႔ ရႈပ္ေထြးေနခ်ိန္ျဖစ္သည္႔အတြက္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းက မလိုလားအပ္သည္႔ ျပႆနာမ်ားျဖစ္လာမည္ကို အစိုးရိမ္ၾကီးေနခဲ႔ၾကသည္မွာအမွန္။

စာေရးသူပင္လွ်င္ ရိုက္ကူးသည္႔ဒါရိုက္တာ၊ဇာတ္ေဆာင္မ်ား မည္သည္႔ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ ဤဇာတ္၀င္ခန္းေတြ ထည္႔သြင္းရိုက္ကူးၾကပါလိမ္႔၊ အခုလိုမတည္ျငိမ္အခါသမယမွာ အမုန္းတရားျဖန္႔ျဖဴးသူတို႔အၾကိဳက္ ျပည္သူအငိုက္ျဖစ္ေအာင္ တမင္တကာ ရည္ရြယ္ရိုက္ကူးျခင္းေလာ၊ စသျဖင္႔ ေတြေ၀ေနခဲ႔မိသည္ အမွန္။

တစ္ဖန္ 18-မတ္လ-2017 အကယ္ဒမီေပးပြဲ  အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆု အပါအ၀င္ ဆု(၃)ဆုကို  “အုတ္ၾကားျမတ္ေပါက္”ဇာတ္ကားမွဆြတ္ခူးသြားျပန္ေတာ႔ အကယ္ဒမီဇာတ္ကား အကဲျဖတ္လူၾကီးမင္းမ်ားပင္ အမုန္းတရား မိႈ္င္းမိသြားေလေရာ႔သလား ေတြးမိျပန္ခဲ႔သည္မွာ အမွန္။

သို႔ေပမယ္႔…
နိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ ေပးပို႔ခဲ႔ေသာသ၀ဏ္လႊာပါ “မတူကြဲျပားသည္႔ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းၾကား ပိုမိုသဟဇာတျဖစ္လာေရးကို ကြ်န္မတို႔ အနုပညာရွင္မ်ားက ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း….” ဖတ္ၾကားသြားခ်ိန္- တစ္ဆက္ထဲမွာပဲ ဤဇာတ္ကားကို အဓိက အကယ္ဒမီေပးရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းနဲ႔ပက္သက္ျပီး Stage ေပၚမွာရွင္းျပသည္ကို နားေထာင္လိုက္ရခ်ိန္-

စာေရးသူအတြက္ နက္နက္နဲနဲ အသိတစ္ခု၀င္လာခဲ႔သည္။ အဲဒါကေတာ႔ “အုတ္ၾကားျမတ္ေပါက္” ဇာတ္ကားမွ ေပးေသာသခၤန္းစာပါပဲ။ ေသခ်ာျပန္ၾကည္႔ရင္ ဒီဇာတ္ကားသည္ “ဒူးရသီးတစ္လံုးပမာ”ပါပဲ။ အျပင္ပန္းၾကည္႔ရင္ အဆူးအဖံု၊ ခြဲၾကည္႔ရင္ ရနံ႔အထံံု၊ စားၾကည္႔ရင္ အရသာစံု နဲ႔ေပါ႔.။

ဒီဇာတ္ကားက အျပင္ပန္းၾကည္႔ရင္ “လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကို ထိခိုက္ေစတယ္၊အမုန္းပြားေစတယ္ေပါ႔။” ေနာက္တစ္ဆင္႔ သံုးသပ္ၾကည္႔ရင္  “ခက္ခဲစြာျဖတ္သန္းရတဲ႔ ဘ၀ၾကမ္းေတြကိုထင္ဟပ္ျပတာေပါ႔” အစပိုင္းမွာသံုးသပ္ခဲ႔သလိုပဲ ဇာတ္ကားတင္ခ်ိန္မွ အကယ္ဒမီေပးခ်ိန္အထိကို ျခံဳငံုၾကည္႔ရင္ေတာ႔ျဖင္႔-

“အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ဘ၀ ျဖတ္သန္းလာသူေတြရဲ႔ ပညာမဲ႔ ဆင္ျခင္တံု တရားကင္း လက္လြတ္စပယ္ ေျပာဆိုျပဳမူဆက္ဆံရင္း လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကို ထိခိုက္ေစသူေတြျဖစ္မွန္း မသိျဖစ္လာျခင္း…

တစ္နည္းဆိုရေသာ္ “လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကို နည္းမ်ိဴးစံုနွင္႔ ထိခိုက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားသည္ “အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္မ်ားသာ….”ဟု မီးေမာင္းထိုးျပရင္း ျပည္သူေတြဆင္ျခင္နိုင္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္၍  ဤဇာတ္ကားၾကီးအား အကယ္ဒမီေပးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္နိုင္ေၾကာင္း စာေရးသူသံုးသပ္မိပါသည္။

ဒီေန႔ အဆင့္ျမင့္ အကယ္ဒစ္မီ ပြဲႀကီးမွာ
အူးလူမင္း ေျပာသြားတဲ့စကားတစ္ခြန္း
လႊတ္ႀကိဳက္တယ္
႐ုပ္႐ွင္ေလာကသားေတြဟာ
လူထုကို တစ္ဘက္တစ္လမ္းကေန အက်ိဳးျပဳတယ္ဆြာ…
သိပ္မွန္တယ္ဗ် …
အဲဒီ့စကား လီးမွ မမွားဘူး …

ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီေလ…
ဖက္ဒရယ္ရယ္ ဒစ္စီရယ္က
သိပ္မ်ားေနၿပီေလ.. မဟုတ္ဘူးလား…
ေ႐ွ႕ေလွ်ာက္
အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ေလးေတြလည္း
ေမြးထုတ္ေပးဖို႔လိုတာေပါ့ဗ်ာ …

ဒီႏွစ္မွာလည္း
အူးလူမင္းႀကီးေျပာသလို
ေလာကသားေတြအားလံုး ဝိုင္းဝန္းၿပီး
လူထုကို အက်ိဳးျပဳေစမယ့္
ဇာတ္လမ္းႀကီးေတြ မ်ားမ်ား႐ိုက္ေပးၾကပါဦးဗ်ာ…

ဥပမာ…
ဝရမ္းေျပး နဲ႔ ဖာသည္မသား .. တို႔
ဖလပ္ေဖာင္းေပၚက သူေတာင္းစား.. တို႔
လမ္းေပၚက ေခြးဝဲစား.. တို႔
ေျပာတိုင္းရံုတဲ့ ခ်ီးစားေခြး.. တို႔
လွန္ဇမ္းး.. ဗ်င္းမဟဲ့… တို႔
အဲ…..
အဲ့လိုမ်ိဳး လူထုအက်ိဳးျပဳ
ဇာတ္လမ္း အာႀကီးႀကီးေတြ မ်ားမ်ား႐ိုက္ၿပီး လူထုကို ဆံုးမေပးစမ္းပါဗ်ာ …
အားကိုးပါတယ္.. ႐ွီးေဖာ္

တကယ္ေျပာတာပါ…
ဖ်ားဆူး.. ငိုးဂ်ိဳးက်စ္ရဇီယဲ့
ေက်ာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ
ေက်းဇူး႐ွင္ အာဖင္က်ယ္ အစိုးရႀကီးနဲ႔
႐ွီးေဖာ္တို႔ ေလာကသားေတြသာမ႐ွိရင္
လူထုအက်ိဳးဟာ.. အို .. မေတြးဝံ့ပါဘူး ေအာင္မ်ယ္ေလး … ရင္ေလးစရာႀကီးပါဆို
ေျပာရင္းဆိုရင္း …
ၾကက္သီးေတြေတာင္ တစ္ဖ်န္းဖ်န္းထတယ္ …

႐ွဴးတိုးတိုး )))
ဟို အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ေလးေတြမျမင္ခင္
ဓာတ္တိုင္ ေသးပန္းၿပီး လစ္ဦးမွ ။ ။

#သြန္းစစ္ေန

Advertisements

5 thoughts on “ဘာသာတရား ေစာ္ကားသည့္ ဇာတ္ကားကို ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ထိုဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကို ငွားရမ္းအသံုးျပဳေၾကာ္ျငာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား လုပ္ငန္းမ်ားကို ကို ဝယ္ယူအားေပးမည္မဟုတ္ပါ

  1. San Lin အုပ္ၾကားျမက္ေပါက္ ဇတ္ကားကုိ အုပ္ၾကားျမက္ေပါက္ဒါ႐ုိက္တာက႐ုိက္ကူးၿပီး အုပ္ၾကား
    ျမက္ေပါက္မ်ားကသ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာဇတ္ကားကုိ အုပ္ၾကားျမက္ေပါက္မ်ား
    ကၾကည္႐ႈ့ၿပီး အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ အကယ္ဒမီစီစစ္ေရးအဖဲြ႔က
    အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ ဇတ္ကားကုိ အကယ္ဒမီ 3 ဆု
    ေပးလုိက္တယ္လုိ႔ၾကားသိ
    ရပါတယ္ ဆရာ

    Like

  2. Wai Wai Nu feeling awful.
    Yesterday at 4:04am ·
    မွားယြင္းတဲ့အယူအဆေတြအေျခၿပီးရုိက္ထားတဲ့ လူမ် ုိးေရးခြဲျခားတဲ့ လႈံေဆာ္မႈျဖစ္ေစတဲ့ အုတ္ၾကားျမတ္ေပါက္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကုိ ယခုလုိ လူမ် ုိးအခ်င္းအခ်င္းအမုန္းတရားေတြ မ်ားေနတဲ့ကာလ ေပးျပဖုိ႔ေတာင္ခြင့္မျပဳသင့္တာ ခြင့္ျပဳ ခဲ့တဲ့အျပင္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ရဲ႕ အျမင့္ဆုံးဂုဏ္သိကၡာျဖစ္တဲ့ အကယ္ဒမီပါေပးတယ္ဆုိေတာ့ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ က်င့္၀တ္ ေဖာက္ျပားမႈ နဲ႔ သိကၡာမရွိမႈ ကုိ အထင္အရွားျပလုိက္ၿပီး ႏုိင္ငံသိကၡာပါက်ဆင္းေစတာပါဘဲ။
    ေနာက္ရက္ ႏုိင္ငံတကာမိဒီယာမွာပါလာရင္ ႏုိင္ငံကုိ ဂုဏ္သိကၡာခ်တယ္ဆုိၿပီးေျပာၾကအုံးမယ္ ကုိယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပားၿပီး အဆင့္အတန္းမရွိတာကုိ သေဘာေပါက္မွာမဟုတ္ဘူး။လူမ်ဳိးေရးခြဲျခား​ေရး လႈံေဆာ္မႈျဖစ္ေစတဲ့ အုတ္ၾကားျမက္​ေပါက္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကုိ ယခုလုိ လူမ်ဳိးအခ်င္းအခ်င္း အမုန္းတရားေတြ မ်ားေနတဲ့ကာလမွာ ေပးျပဖုိ႔ေတာင္ ခြင့္မျပဳသင့္တာမွာ ခြင့္ျပဳခဲ့တဲ့အျပင္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ရဲ႕ အျမင့္ဆုံးဂုဏ္သိကၡာျဖစ္တဲ့ အကယ္ဒမီပါ ေပးတယ္ဆုိေတာ့ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ က်င့္၀တ္ ေဖာက္ျပားမႈနဲ႔ သိကၡာမရွိမႈကုိ အထင္အရွားျပလုိက္ၿပီး ႏုိင္ငံ့သိကၡာပါ က်ဆင္းေစတာပါပဲ။

    ေနာက္ရက္ ႏုိင္ငံတကာမီဒီယာမွာပါလာရင္ ႏုိင္ငံကုိ ဂုဏ္သိကၡာခ်တယ္ဆုိၿပီး ေျပာၾကအုံးမယ္။ ကုိယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပားၿပီး အဆင့္အတန္းမရွိတာကုိ​ေတာ့ သေဘာေပါက္မွာမဟုတ္ဘူး။

    Like

  3. Myanmar Muslim Media
    19 hrs ·
    အမုုန္းစကားျဖန္႔သည့္ ဇာတ္ကား အကယ္ဒမီရျခင္းက ႏုုိင္ငံအတြက္စိတ္မေကာင္းစရာျဖစ္ဟုု အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားမွတ္ခ်က္ျပဳ
    ေအာင္စ်ာန္သစ္
    Myanmar Muslim Media
    မတ္ ၁၉ ၊ ၂၀၁၇
    အုုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ ဇတ္ကားတြင္ျပသရန္မသင့္ေတာ္သည့္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးခြဲျခားသည့္ဇတ္၀င္ခန္းမ်ားပါ၀င္ေၾကာင္း သက္ဆိုုင္ရာသိုု႔တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း လွ်စ္လွ်ဴရႈခံခဲ့ရၿပီး အေကာင္းဆံုုးဇတ္ကားဆုု အကယ္ဒမီဆုုပင္ခ်ီးျမွင့္ခဲ့သည့္အတြက္ ႏုိင္ငံအတြက္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိေၾကာင္းအစၥလာမ္ဘာသာေရးအဖြဲ႔တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။
    ” ႏိုုင္ငံသားေတြခ်စ္ခင္စည္းလံုုးရမယ့္အခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာစည္းလံုုးရမယ့္ကားဆိုုလိုု႔တစ္ကားမွမေတြ႔ဘဲနဲ႔ႏုုိင္ငံသားေတြၾကားထဲမွာစိတ္၀မ္းကြဲစရာကားေပၚလာတယ္၊အဲလိုုကားမ်ိဳးက ရုုပ္ရွင္သမိုုင္းမွာမရွိခဲ့ဖူးဘူး အကယ္ဒမီပါရတယ္ဆိုုေတာ့ ႏိုုင္ငံအတြက္ ရင္ေလးတယ္ေပါ့ဗ်ာ”ဟုု အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီဌာနခ်ဳပ္ မွ ဦးတင္ေမာင္သန္းကေျပာသည္။
    အႏုုပညာအရ သရုုပ္ေဆာင္ေကာင္းျခင္း အေပၚ ဇတ္ေဆာင္ဆုုေပးျခင္းမ်ိဳးဆိုုလွ်င္ ပင္ လူ႔ဂုုဏ္သိကၡာကိုု ထိခုုိက္ေစျခင္း ၊ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးေစာ္ကားခ်က္မ်ိဳး ပါရွိသည့္ဇတ္ေကာင္စရိုုက္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ အမုုန္းစကားမ်ားပါ၀င္သည့္ ဇတ္ကားမ်ိဳးကိုု အေကာင္းဆံုုးဇတ္ကားဆုုေပးျခင္းအေပၚ သေဘာမတူႏိုုင္ေၾကာင္းလည္း ဦးတင္ေမာင္သန္းကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
    “ဒီလုုိဟာမ်ိဳးေတြကိုုအကယ္ဒမီေပးသင့္တယ္မေပးသင့္ဘူးဆိုုတာကေတာ့ေပးတဲ့လူေတြရဲ႕အသိတရားေပၚမွာပဲမူတည္တယ္။ဘာသာေပါင္းစံုုခ်စ္ၾကည္ေရးထိခိုုက္တာ တစ္ပုုိင္း သူတိုု႔(အကယ္ဒမီဆုုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔)ဥပဓိရုုပ္ထိခိုုက္တာပထမပဲ”ဟုု အစၥလာမ္ေကာင္စီ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ေမာင္သန္းက Myanmar Muslim Media သိုု႔ေျပာသည္။
    အုုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ဇတ္ကားသည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုုအေျခခံဥပေဒပါ ပုုဒ္မ ၃၆၄ အရ အမုုန္းစကားမ်ားမေပၚေပါက္ေရးဟူသည့္ မႈႏွင့္ တုုိက္ရုုိက္ သိုု႔ သြယ္၀ုုိက္ေသာနည္းျဖင့္ ညိစြန္းေနသည္ဟုုလည္း အိုုလမာအစၥလာမ့္သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ဥပေဒပညာရွင္ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းကသံုုးသပ္သည္။
    “အဲဒါမ်ိဳးကိုု ဒီအဆင့္အထိေပးတယ္ဆိုုတာကေတာ့ ျမန္မာႏိုုင္ငံသားအစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားရဲ႕စိတ္ကုုိ ထိခိုုက္ေစတဲ့ျဖစ္ရပ္ပဲျဖစ္တယ္လုုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုုိ႔အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ထုုအမ်ားစုုက ဒီအတုုိင္းခံစားေနရတယ္ဗ်”ဟုု ဥပေဒပညာရွင္ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းက Myanmar Muslim Media သိုု႔ေျပာသည္။
    အစၥလာမ့္ဘာသာေရးအဖြဲ႔မ်ားကကန္႔ကြက္သည့္တိုုင္ ႏုုိင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳသည့္ကိစၥရပ္မ်ိဳးျဖစ္လာသည့္အေပၚ ေရွ႕ဆက္ေဆာင္ရြက္ရန္ကိစၥမ်ားကိုု အစၥလာမ့္ဘာသာေရးအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္တတ္သိပညာရွင္မ်ား ညိႈႏိႈင္းေဆြးေႏြးရန္ လုုိအပ္သည္ဟုုလည္း ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းကေထာက္ျပသည္။
    “တစ္နည္းနည္းနဲ႔ေတာ့မိမိရဲ႕ထိခိုုက္နစ္နာမႈကိုုတင္ျပၿပီးအနည္းဆံုုးေတာ့ေနာင္မျဖစ္ ေကာင္းတဲ့ကိစၥရပ္အျဖစ္သတိမႈမွတ္တမ္းတင္ႏိုုင္ေအာင္ေတာ့ကြ်န္္ေတာ္တုုိ႔စြမ္းေဆာင္ႏုုိင္ရလိမ့္မယ္”ဟုုဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ကိစၥရပ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးဦးေက်ာ္ၿငိမ္းက အႀကံျပဳသည္။
    အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားအား အိမ္ရွင္ပိုုင္နက္ကိုု သိမ္းပိုုက္သြားသည့္ ဧည့္သည္မ်ားအျဖစ္ သရုုပ္ေဖၚထားသည့္ဇတ္၀င္ခန္းႏွင့္ ရိုုဟင္ဂ်ာ မ်ားအား ႏိုုမ္ခ်ေခၚေ၀ၚသည့္အသံုုးအႏႈန္းမ်ားပါ၀င္သည့္ အုုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ဇတ္ကားသည္ ၂၀၁၆ခုႏွစ္အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ပြဲအတြက္ အေကာင္းဆံုး အ ေကာင္ းဆံုး ဇာတ္ ကားဆုု၊ ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ အမ်ိဳးသားဇတ္ေဆာင္ဆုု ၃ ဆုုခ်ီးျမွင့္ျခင္းခံရသည္။
    ဓာတ္ပံုု၊ အစၥလာမ္ေကာင္စီ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ေမာင္သန္း

    Like

  4. လူမ်ိဳးေရး မ်ားေနတဲ့ အကယ္ဒမီ ၃ ဆုရွင္ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္

    in သူ႔အျမင္ — March 21, 2017
    ေဆာင္းပါးရွင္- စိုငး္လတ္

    မတ္လ ၁၈ ရက္ညက က်င္းပခဲ့တဲ့ ၂၀၁၆ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္တဲ့အခမ္းအနားမွာ နိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သဝဏ္လႊာနဲ႕ ဖြင့္ေဖာက္ ဖတ္ၾကားကာ ထူးထူးျခားျခား ေ႐ႊတိဂုံေျခရင္းမွာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

    ဆုေပးပြဲမွာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု ၁၀ ဆု ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ၿပီး “အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္”ဇာတ္ကားက အေကာင္းဆုံး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဆု၊ အေကာင္းဆုံး ဒါရိုက္တာဆု၊ အေကာင္းဆုံး အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုစတဲ့ဆု ၃ ဆု ရရွိခဲ့ပါတယ္။

    ထူးခြၽန္ဆု ၃ ဆုေတာင္ရခဲ့တဲ့ “အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္”ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးကို ဒါရိုက္တာ ၫြန႔္ျမန္မာညီညီေအာင္ ရိုက္ကူးၿပီး ဇင္ဝိုင္း၊ စိုးျမတ္သူဇာ၊ ေနတိုး၊ သက္မြန္ျမင့္၊ ထြန္းထြန္း၊ စႏၵီျမင့္လြင္၊ ေနမင္းနဲ႕ ျမတ္ ေကသီေအာင္တို႔က သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတယ္။

    ရုပ္ရွင္နာမည္အရ လူမႈစီးပြားေရး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈ၊ တရားမွ်တေရးကိစၥေတြနဲ့ ပတ္သက္မယ္လို့ ယူဆတဲ့အတြက္ ျကည့္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ ရုပ္ရွင္အနုပညာအေနနဲ့ေရာ ျပည္သူ့အခ်စ္ေတာ္သရုပ္ေဆာင္မ်ားအေနနဲ့ပါ ခုလို ျမန္မာျပည္အေျပာင္းအလဲကာလမွာ ျပည္သူေတြကို ဘယ္လို Message မ်ိုးေတြေပးေနသလဲဆိုတာ သိခ်င္တာလည္း ပါပါတယ္။
    အရင္စစ္အစိုးရလက္ေအာက္မွာတုန္းက လူမႈတရားမွ်တေရး (social justice) ကိစၥနဲ့ပတ္သက္ျပီး ျမန္မာရုပ္ရွင္ေတြဆီက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျကီးျကီးမားမား မထားခဲ့ပါဘူး။ ကန့္သတ္ခ်က္မ်ိုးစံု၊ အခက္အခဲမ်ိုးစံုကို အံတုျပီး ရသေလာက္ လုပ္ေနျကရတယ္ဆိုတာ နားလည္လို့ပါ။

    ခုလို ပြင့္လင္းလာတဲ့ကာလမွာလည္း အေျပာင္းအလဲႀကီးေတြ ခ်က္ခ်င္းမျဖစ္နိုင္ဘူးဆိုေပမယ့္ အေျပာင္းအလဲတခ်ိဳ႕ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးမွိုင္းနဲ႕ နိုင္ငံကို အပိုင္ႀကံေနၾကတဲ့ကာလမွာ ျပည္သူေတြ အားလုံးရဲ႕ ရင္ထဲကို ခ်စ္ျခင္းတရား၊ သည္းခံျခင္းတရား၊ ေမတၱာတရားေရေအးေတြ ဘယ္ေလာက္ထည့္ေပးနိုင္မလဲ။ စစ္မီး၊ အမုန္း မီးအပါအဝင္ အပူေပါင္းစုံေလာင္ေနၾကတဲ့ ျပည္သူေတြၾကားက အာဃာတေတြကို ေမတၱာေရေအးနဲ႕ဘယ္လို ကူၿငိမ္းေပးနိုင္မလဲဆိုတာမ်ိဳးပါ။ ဒါေပမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ၿပီးသြားေတာ့ ေမးခြန္းတခုသာ ထြက္လာတယ္။

    “တကယ္လို႔သာ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ဟာ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီဇာတ္ကား ဘယ္ကမ္းဆိုက္မလဲ” ဆိုတာပါပဲ။

    ဇာတ္လမ္းကို အတိုခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ဆိုတာ ေ႐ႊအုတ္ (ေနတိုး)၊ ျမက္ (ေနမင္း)၊ သၾကား (ထြန္း ထြန္း)၊ ေပါက္ေပါက္ (သက္မြန္ျမင့္) ဆိုတဲ့ လူငယ္ေလးေယာက္ ေပါင္းစုမႈပါ။ ေလးေယာက္စလုံးဟာ မိသားစုျပႆနာ ကိုယ္ စီေၾကာင့္ ကေလးဘဝကတည္းက စိတ္ဒဏ္ရာေတြရခဲ့ၾကတယ္။ မိဘအိမ္ေထာင္ေရးမသာယာမႈ ေလာင္းကစားမႈ၊ ေငြေၾကး ခက္ခဲမႈ၊ မိဘေတြ ဆုံးသူဆုံး၊ စြန႔္ပစ္ခံရသူ ခံရနဲ႕ လမ္းေပၚေရာက္ၿပီး ဘဝေတြၾကမ္းခဲ့ၾကရတယ္။

    ေပါက္ေပါက္မိခင္ဆိုရင္ အပ်ိဳဘဝမွာ ထိုင္းနိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ေတာလမ္းကေန ခိုးလာရာကေန ပြဲစားေတြ ေရာင္းစားတာ ခံရတယ္။ ထိုင္းနယ္ျခားေစာင့္ရဲေတြ မတရားျပဳက်င့္တာခံရတယ္။ ထိုင္းေရာက္ေတာ့ အိမ္ေဖာ္အလုပ္လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္ဝန္ ရွိမွန္းသိေတာ့ အလုပ္ရွင္က အဓမၼ ဖ်က္ခ်ခိဳင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရေအာင္ ထြက္ေျပးၿပီး သမီးေလး ေပါက္ေပါက္ကို ေမြးခဲ့ တယ္။

    ေယာက်ၤားေလး၃ေယာက္က အခ်ဳပ္ထဲမွာ ဆုံမိၾကၿပီး ေပါက္ေပါက္နဲ႕ေတာ့ Paradise ဆိုတဲ့ အထူးခန္းပါ စားေသာက္ဆိုင္ မွာ ဆုံေတြ႕ၾကတယ္။ ကံမေကာင္းတဲ့ ဘဝကိုယ္စီနဲ႕ေလးေယာက္ေပါင္း အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ဆိုၿပီး သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ေခၚ ၾကတယ္။

    Paradise လည္းေရာက္ေရာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းက ခ်က္ခ်င္းလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားတယ္။ အိမ္တြင္းမသာယာလို႔ လူ ငယ္ ေတြလမ္းေပၚ ေရာက္ရတယ္ဆိုတာကေန လူမ်ိဳးျခားေတြနဲ႕ အသားထဲေလာက္ထြက္လို႔ ေခၚတဲ့ျမန္မာေတြေၾကာင့္ ျမန္မာအ မ်ိဳးသမီးေတြ ဒုကၡေရာက္ရတယ္ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးေရးဇာတ္လမ္း စပါေတာ့တယ္။

    လူငယ္ေလးေယာက္ ရင္းႏွီးၿပီးေနာက္ Paradise ကို ဝင္ထြက္သြားလာရာကေန Paradise ဟာ နိုင္ငံျခားသားေတြ အသုံးေတာ္ခံဖို႔ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြကို အျမတ္ထုတ္ေနတယ္။ တဖက္နိုင္ငံကို လူေမွာင္ခိုပို႔ေနတယ္ဆိုတာ သိလာရတယ္။ လူ ေမွာင္ခိုကိစၥကို ေပါက္ေပါက္က ေနာက္ေယာင္ခံေနတယ္ဆိုတာ ေမွာင္ခိုဂိုဏ္းက သိသြားေတာ့ သူ႕ကို ဖမ္းသြားတယ္။ သူ႕ကို ကယ္ဖို႔ လိုက္ရာကေန လူေမွာင္ခိုဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ဟာ ဘန္ေကာက္မွာေနတဲ့ စင္သီယာလို႔ေခၚတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး (ျမတ္ေကသီေအာင္) ျဖစ္ၿပီး ေ႐ြအုတ္ဖခင္ သူေဌး ဦးစိန္အုတ္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ျဖစ္ေနတယ္။ ႏွစ္ဖက္သတ္ၾက ပုတ္ၾကရင္းနဲ႕ ေနာက္ဆုံးရဲတပ္ဖြဲ႕ေရာက္လာတယ္။

    ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ နိုင္ငံျခားသား အသုံးေတာ္ခံျဖစ္ရတဲ့ျပႆနာနဲ႕ လူကုန္ကူးမႈကိစၥကို မီးေမွာင္းထိုးျပရာမွာ အလြဲႀကီးလြဲေနပါတယ္။ ဒီျပႆနာေတြရဲ႕ အရင္းအျမစ္ဟာ ဂုတ္ေသြးစုတ္အျမတ္ထုတ္ေနတဲ့ “စနစ္ဆိုး” နဲ႕ အဲဒီ စနစ္ဆိုးရဲ႕ ပဲ့ကိုင္ရွင္ေတြပါ။

    အဲဒီ ပဲ့ကိုင္ရွင္ေတြက နိုင္ငံစည္းျခားေပမယ့္အက်ိဳးတူ တစုတည္းလိုျဖစ္ေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြားေရး လူကုံထန္ မဟာမိတ္ (Transnational political-economic elite coalition) ပဲျဖစ္ပါတယ္။ စနစ္နဲ႕ အဲဒီစနစ္ကို ခြစားေနတဲ့ အက်ိဳးတူ စီးပြားေရးမဟာမိတ္ကို နားလည္ေအာင္ျပရမယ့္အစား “လူမ်ိဳးျခား” ေတြကို အျပစ္တင္ေတာ့တယ္။

    အဓိက အပစ္တင္ခံရတာက တ႐ုတ္၊ ထိုင္းနဲ႕ျမန္မာေတြပါပဲ။ တ႐ုတ္ကိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ေရာင္းစားတဲ့ကိစၥ၊ လက္ထပ္တဲ့ ကိစၥနဲ႕ခ်ိတ္ပါတယ္။ ထိုင္းကိုေတာ့ Paradise မွာ ေပ်ာ္ပါးတဲ့ ကိစၥ၊ မိန္းကေလးေတြကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေႏွာက္ယွက္တဲ့ကိစၥ၊ လူကုန္ကူးတဲ့ကိစၥ၊ နယ္ျခားေစာင့္ရဲက အဓမၼ ျပဳက်င့္တဲ့ကိစၥ၊ အလုပ္ရွင္ေတြ ဒုကၡေပးတဲ့ကိစၥနဲ႕ျပတယ္။ ျမန္မာ ေတြကိုေတာ့ နိုင္ငံျခားသား အႀကိဳက္လုပ္တဲ့ အသားထဲက ေလာက္ထြက္လို႔ ဆိုပါတယ္။

    လူေမွာင္ခို ဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ကို နိုင္ငံျပင္ပမွာေနၿပီး ကိုယ့္နိုင္ငံအမ်ိဳးသားေရးကို ထိခိုက္ေအာင္လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ ေျပာတာဟာ အစိုးရအဆက္ဆက္ ျပည္ပနိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားကို အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ထိပါးေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ ျပည္ပ အားကိုး ပုဆိန္ရိုးဆိုၿပီး စြပ္စြဲတာနဲ႕ သေဘာတရား အေျခခံျခင္း တူေနတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြကို နိုင္ငံျခားသားမ်ား ရန္ကေန ကာကြယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံကလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္သုံးခဲ့တဲ့ ဓာတ္ျပားေဟာင္း လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးမွိုင္းပါပဲ။

    တကယ္တန္း ျပည္သူေတြကို အေကာင္းဘက္က ပညာေပးမယ္ဆိုရင္ ျပသင့္တဲ့ပုံစံက တ႐ုတ္ရယ္ ထိုင္းရယ္ဆိုတဲ့ “လူမ်ိဳး ” က ျပသနာရဲ႕ အရင္းခံမဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြကို အကာအကြယ္မဲ့ေစတဲ့ “စနစ္”၊ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ အဲဒီ စနစ္ကို ထိန္းေက်ာင္းေနတဲ့ လူကုံထန္ လူတန္းစားအသိုင္းအဝိုင္းကသာ အဓိက ျပႆနာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ျပရမွာပါ။

    သတိျပဳေစခ်င္တာက အကာအကြယ္မဲ့”ေစတဲ့” စနစ္ပါ၊ အကာအကြယ္ မေပးနိုင္တဲ့ စနစ္ ေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အကာအကြယ္ မေပးနိုင္တဲ့စနစ္ဆိုရင္ အကာအကြယ္က အလိုလိုေနရင္း မဲ့ေနတယ္၊ အဲဒါကို မကာကြယ္နိုင္တာလို႔ သေဘာ သက္ေရာက္ပါတယ္။ အခုက အကာအကြယ္မရွိေအာင္ ျဖစ္ေစတဲ့စနစ္က အဓိကတရားခံပါ။

    ဆင္းရဲမြဲေတမႈက အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာကို လမ္းေမွာင္ထဲတြန္းပို႔ေနဆိုရင္ ေမးရမွာက လူေတြ ဆင္းရဲေအာင္ ဘယ္စနစ္က ဘယ္လိုလုပ္ထားတာလဲ။ နိုင္ငံျခားသားေတြေၾကာင့္ရယ္မွ ျပည့္တန္ဆာေတြ ျဖစ္ၾကရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕ နိုင္ငံျခားသားမေရာက္တဲ့ေနရာမွာလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြ၊ ကေလးေတြ အကာအကြယ္မဲ့ၾကရတာပဲ မဟုတ္လား။ ရႈပ္ေထြးေပြလီလွတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြာေရး၊ လူမႈေရးစနစ္ေတြေၾကာင့္ အေျခခိုင္ခြင့္ မရၾကလို႔ မုဆိုးတပိုင္း သားေကာင္တပိုင္း ျဖစ္ၾကသူေတြမဟုတ္လား။

    ဒီနိုင္ငံမွာလာၿပီး အျမတ္ထုတ္တဲ့ တိုင္းတပါးသားဟာ သူ႕နိုင္ငံမွာ သူ႕နိုင္ငံသားကို အျမတ္မထုတ္ဘဲ ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အျမတ္ထုတ္တဲ့လူက ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အျမတ္ထုတ္လို႔ရတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ထုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုပါပဲ၊ မတရား အျမတ္ထုတ္တာကို လက္မခံတဲ့လူက သူ႕နိုင္ငံမွာ အျမတ္ထုတ္တာ လက္မခံသလို သူမ်ားနိုင္ငံမွာသြားၿပီး အျမတ္ထုတ္တာ၊ ကိုယ့္နိုင္ငံထဲေရာက္ေနတဲ့ နိုင္ငံျခားသားကို အျမတ္ထုတ္မွာကိုလည္း လက္ပိုက္ၾကည့္မေနပါဘူး။

    ဥပမာ ထိုင္းနိုင္ငံ ေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ ျမန္မာအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႕လက္တြဲၿပီး ေရွ႕တန္းက မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးေန တာ ထိုင္းအဖြဲ႕အစည္း၊ ထိုင္းလူ႕ခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားပါပဲ။

    ဒါေၾကာင့္ ဒီလူမ်ိဳးျခားက ငါတို႔လူမ်ိဳးအသိုက္ကို လာဖ်က္ဆီးတယ္ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးအေျခခံနဲ႕ ခ်ည္းကပ္တာဟာ ျပႆနာ အရင္းခံျဖစ္တဲ့ ”စနစ္ဆိုး” နဲ႕ သူ႕ရဲ႕ပဲ့ကိုင္ ရွင္ေတြကို ျပည္ဖုံး ကားခ်ေပးလိုက္ၿပီးေတာ့ နိုင္ငံျခားလူမ်ိဳးျခားေၾကာက္ ေရာဂါ (xenophobia) ကို သင္ေပးလိုက္တာပါပဲ။

    တကယ္ေတာ့ အဲဒီ “စနစ္“နဲ႕ သူ႕ရဲ႕ပဲ့ကိုင္ရွင္ေတြကို ရင္ဆိုင္နိုင္ဖို႔အတြက္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထဲမွာရွိတဲ့ လူမ်ိဳးမတူ၊ ဘာသာ မတူ၊ အလႊာမတူ၊ အေျခအေနမတူ လူမ်ားအၾကားေရာ၊ တရားမွ်တမႈကို လိုလားတဲ့ နိုင္ငံတကာက အလႊာေပါင္းစုံ ျပည္သူေတြနဲ႕ပါ လက္တြဲၿပီး အင္အား တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္သစ္၊ ေမတၱာတရားနဲ႕မွသာလွ်င္ လူအမ်ားၾကား လက္တြဲ တည္ေဆာက္နိုင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ အေတြးသစ္၊ စနစ္ဆိုးရဲ႕ပဲ့ကိုင္ရွင္ေတြကိုေတာင္ အမုန္းတရား၊ အာဃာတတရားနဲ႕မ ဟုတ္ဘဲ ေအးခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႕ ခ်ည္းကပ္ ေျဖရွင္းမယ္ဆိုတဲ့ ေမတၱာေတာ္လွန္ေရး အားအင္ေပးသင့္တာပါ။

    အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္႐ုပ္ရွင္မွာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ေကာင္းရွိေပမယ့္ လူမ်ိဳးေရးကို ေရွ႕တန္းတင္ေတာ့ ျပႆနာရဲ႕အဓိက အရင္းအျမစ္ျဖစ္တဲ့စနစ္နဲ႕ ပဲ့ကိုင္ရွင္ကို အံတုမယ့္အစား ကိုယ္နဲ႕မဟာမိတ္ဖြဲ႕ရမယ့္ လူေတြကို အမုန္းမ်က္လုံးၾကည့္ၿပီး ရန္နဲ႕ တုံ႕ျပန္ဖို႔ သင္ေပးသလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဥပမာျပရမယ္ဆိုရင္ လူမ်ိဳးေရး နိုင္ငံေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေ႐ြအုတ္ (ေနတိုး)ေျပာတဲ့ စကားပါပဲ။

    သူက ငွက္ဆိုတာ ငယ္ခ်င္ငယ္ေပမယ့္ ကိုယ့္အသိုက္ကို ထိပါးလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လာထိတဲ့ငွက္ကို ေတာင္ပံ ရိုက္ခ်ိဳးၿပီး ပင္လယ္ထဲ ေမ်ာပစ္လိုက္မယ္လို႔ ေဒါသတႀကီး ႀကိမ္းဝါးတယ္။

    ေ႐ႊအုတ္ရဲ႕ေပါက္ကြဲသံက က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ ေမးခြန္းျဖစ္ေစပါတယ္။ တေလာတုန္းက ကရင္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းဝိုင္းထဲမွာ ေစတီသြားတည္တဲ့ကိစၥနဲ႕ ဆက္စပ္ၿပီး ေပၚလာတဲ့ေမးခြန္းပါ။ တကယ္လို႔ ေ႐ြအုတ္ ေနရာမွာ အဲဒီေစတီျပႆနာကို တာဝန္ခံေျဖရွင္းခဲ့တဲ့ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးသာျဖစ္မယ္ဆိုရင္ သူ ဘယ္လိုတုံ႕ျပန္ေလမလဲ။

    ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ကိုယ့္အသိုက္ထဲကို အဓမၼ က်ဴးေက်ာ္လာတဲ့ငွက္ရဲ႕အေတာင္ကို ရိုက္မခ်ိဳးခဲ့ပါဘူး။ ပင္လယ္ထဲလည္း မေမ်ာခဲ့ပါဘူး။ သည္းခံျခင္းနဲ႕ေမတၱာတရားေရွ႕ထားၿပီး ဘုရားေက်ာင္းပိုင္ေျမကိုေတာင္ေစတီအတြက္ လႉဒါန္းေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ ကိုယ့္အသိုက္ကိုထိပါး က်ဴးေက်ာ္လာတဲ့ ငွက္ကို အသိုက္ကူေဆာက္ေပးခဲ့ျခင္းပါ။

    ဘုရားေက်ာင္းပိုင္ေျမ နည္းနည္းေလ်ာ့သြားေပမယ့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးနဲ႕ ခရစ္ယာန္အသိုင္းအဝိုင္းဟာ မိတ္ေဆြသစ္၊ မဟာမိတ္သစ္မ်ားစြာ ရရွိသြားပါတယ္။ အဲ့ဒီမိတ္ေဆြသစ္ေပါင္းမ်ားစြာကို သူတို႔ ဒီတသက္ျမင္ဖူးခ်င္မွ ျမင္ဖူးလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမတၱာတရားနဲ႕သည္းခံျခင္းကို ႏႈတ္က ခ်ည္း႐ြတ္တာမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႕အနစ္နာခံက်င့္သုံးၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း နဲ႕ ေနာက္လိုက္စံနမူနာမ်ားအျဖစ္ လက္ခံသြားတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားပါပဲ။

    အနိုင္ယူဖို႔ မရည္႐ြယ္ရင္ေတာင္ ေအးခ်မ္းေသာနည္းနဲ႕ အနိုင္ရလိုက္ျခင္းပါပဲ။ ေမတၱာတရားရွားပါးေနတဲ့ ေခတ္မွာ ေမတၱာ တရားဆိုတာကို ျပသလိုက္တာလည္း ျဖစ္တယ္။

    တကယ္လို႔အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္ကလည္း စနစ္ဆိုးရဲ႕ပဲ့ကိုင္ရွင္ကို လက္ညွိုးထိုးဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ နယ္ျခားရပ္ျခားနဲ႕ မိတ္ေဆြ မဟာမိတ္ဖြဲ႕ဖို႔ မရည္႐ြယ္ရင္ေတာင္ လူမ်ိဳးေရး ေဒါသမ်က္မွန္တပ္ေပးတာမဟုတ္ဘဲ ေမတၱာေရေအးျဖန္းခဲ့မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္နားက အုတ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ၾကားမွာ ေပါက္တဲ့ ျမက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အပူေပါင္းစုံေလာင္ေနတဲ့ ပရိသတ္ေတြအတြက္ေတာ့ တဒဂၤ စိတ္ေအးခ်မ္းရာျဖစ္ခဲ့မွာ အမွန္ပါပဲ။

    (ေဒါက္တာစိုင္းလတ္သည္ Human Geography Ph.D. ဘြဲ့ကို ကေနဒါနိုင္ငံ ဆိုင္မြန္ ဖေရဇာ တကၠသိုလ္မွ ရရွိသည္။ လတ္တေလာ York တကၠသိုလ္၏ ေယာ့ခ္ အာရွေလ့လာေရးစင္တာ၏ သုေတသီအေနျဖင့္ ပဋိပကၡ၊ လံုျခံဳေရး၊ ဌာေနရပ္ ေရႊေျပာင္းေရးကိစၥရပ္မ်ားကို သုေတသနျပဳေနသည္။)

    ဧရာဝတီမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

    Like

  5. U Myo Gyi
    Yesterday at 1:06pm ·
    ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကားကိုစမ္းစစ္ျခင္း
    @
    အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္မ်ားသိေစလို။

    အႏၵိယ(ေဘာလီးဝုဒ္း)ရုပ္ရွင္ကားဆိုရင္ ကမာၻေပၚမွာမသိသူရွား မၾကည့္သူရွားပါးသေလာက္ပါပဲ။ အႏၵိယရုပ္ရွင္ကားရဲ့ အဆင့္အတန္းက ေဟာ္လီးဝုဒ္းထိ တိုးေဖါက္ႏိုင္တ့ဲ အရည္ခ်င္းမွီ အဆင့္တန္းမွီ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြပါပဲ။

    အခုစမ္းစစ္ ေဝဖန္ျပမ့ဲ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးက သကၠရာဇ္ ႏွစ္ေထာင္ျပည့္ႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္က ကမာၻေက်ာ္ သြားတ့ဲ ရုပ္ရွင္ဇတ္ကားႀကီး မင္းသားက ကမာၻေက်ာ္မင္းသား ရွာရႊတ္ခါန္ မင္းသမီးက မနီးရွားႏွင့္ျပီတီဇင္တာ ဒါရိုက္တာ ကမာၻေက်ာ္ တမီလ္းဒါရိုက္တာႀကီး မနီးရသာမ္ ေနာက္ခံေတးဂီတာ ကမာၻေက်ာ္ ဂေရမီဆုပိုင္ရွင္ Music Driector AR.Raman ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား နာမည္က Dil Se ဒီဇာတ္ကား အကုန္ အႏၵိယ အပ်ံစားေတြ စုစည္းၿပီး ရိုက္ကူးထားတ့ဲ ဇာတ္ကား။

    ဒီဇာတ္ကားရဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ဆို အခုထိ ကမာၻေက်ာ္တုန္း သြားေနတ့ဲ ရထားေပၚ ကျပီး အ့ံမခန္းရိုက္ျပထားတာ သီခ်င္းနာမည္က ခ်န္ယာ ခ်န္ယာ ခ်န္ယာ ဆိုျပီး။

    ဒီဇာတ္ကားႀကီးမွာ ေဟာ္လီးဝုဒ္အထိ ေၾကာက္ခမန္းနီးပါး ေအာင္ျမင္ခ့ဲတာ ဇာတ္လမ္းကို တိုရင္း လိုရွင္းပဲေျပာမယ္။

    ေခါင္းေဆာင္မင္းသား ရွာရႊတ္ခါန္က Tv chennal သတင္းဌာနက သတင္းေထာက္ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီး မနီရွားက ကပ္ရွမီးယား ခြဲထြက္ေရး အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ထဲက ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲကို လုပ္ႀကံဖို႔ ခိုင္းျခင္းခံရသူတစ္ေယာက္။

    အႏၵိယ ဇာတ္ကားေတြရဲ့ ဇာတ္ညႊန္း ရုပ္ရွင္ရိုက္ကြင္း သဘာဝ ေနာက္ခံေတးသီခ်င္း ေျပာစရာမလို အင္မတန္ စိတ္ဝင္စားဘြယ္ေကာင္းတ့ဲ ၾကည့္သူေတြ သည္းေျခႀကိုက္ ဇာတ္ကားတစ္ကားပါပဲ။

    ဇာတ္လမ္းသေဘာ သဘာဝအရ မင္းသားက တာဝန္အရ သတင္းသြားယူရင္ မင္းသမီးေလးႏွင့္ ေတြ႔ဆုံ မင္းသမီးေလးကို အရူးအမူးစိတ္ဝင္စား မင္းသမီး မင္းသားကို စိတ္ဝင္စားေသာ္လည္း သူ႔ရဲ့ ေတာ္လွန္ေရး တာဝန္ အထက္အမိန္႔အရ မင္းသားကို ခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင့္ကာေနသလို သူဘာလည္းဆိုတာ မင္းသားသိမွာကိုလည္း စိုးရိမ္ ဇာတ္ရွိန္က အလြမ္း အေဆြး ရသစုံ စြဲမက္စရာပါပဲ။

    ဇာတ္လမ္းအဆုံးမွာေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း မင္းသမီးက သူ႔အစီစဥ္အတိုင္း အခန္းအနားတစ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲကို အေသခံဗုံးခြဲဖို႔ ျပင္ေနခ်ိန္ မင္းသားက သိသြားျပီး တားဆီးရင္းကေန ႏွစ္ေယာက္လုံး ဗုံးကြဲၿပီး ဆုံးသြားေလတယ္။

    ဒီဇာတ္ကားဟာ ေအာ္စကာ ေနာ္မေနးရွင္းအထိပါလာခ့ဲတယ္။

    ဒါဘယ္မ့ဲ ဒီဇာတ္ကားကို အႏၵိယ အကယ္ဒမီေပးပြဲမွာ ေနာက္ခံေတးဂီတဆုကလြဲ ဘာဆုမွမေပးခ့ဲဘူး။ ဒါေၾကာင့္ေဝဖန္သံေတြထြက္လာခ့ဲပါတယ္။

    အႏၵိယ ရုပ္ရွင္ေကာင္စီအပါအဝင္ အႏုပညာအသိုင္းဝိုင္းကေတာ့ ဒီဇာတ္ကားကို အကယ္ဒမီဆုမေပးရျခင္းကို အခုလို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းရွင္းျပခ့ဲပါတယ္။

    ”Dil Se”ဟာ ကမာၻေက်ာ္ အုတ္အုတ္ေသာင္းေသာင္း ေအာင္ျမင္ခ့ဲတာ မွန္ေပတယ္။ ဒါဘယ္မ့ဲ ဒီဇာတ္ကားေၾကာင့္ လူငယ္ေတြ အတုယူမမွားမိေစရန္ႏွင့္ တစ္ျခားေသာ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး အမုန္းပြါးမွဳ မလိုလားအပ္တ့ဲ ျပႆနာေတြေၾကာင့္ အကယ္ဒမီဆုေတြ မေပးခ့ဲဘူး”ဆိုျပီးရွင္းျပခ့ဲတယ္။

    ဆိုလိုခ်င္တာက အႏၵိယရုပ္ရွင္ေလာကသားေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိျပီး ျပည္သူလူထုကို ဘယ္ေလာက္ထိ တန္ဖိုးထား အသိဥာဏ္တိုးပြါးေစေအာင္ အခ်င္းခ်င္းအမုန္းမပြါးေအာင္ စိတ္ရင္းေစတနာမွန္ ပညာေပးလည္းဆိုတာပါပဲ။

    ေသခ်ာတာကေတာ့ အႏၶိယရုပ္ရွင္ေလာကမွာ အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္မရွိသေလာက္ ရွားပါးလို႔ပါပဲ။

    မိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး အသိဥာဏ္တိုး ေမတၱာစိတ္ေမြးဖြါးႏိုင္ၾကပါေစ။

    Bellah Maxic(အေတြးတစ္စ)

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s