Myanmar Muslim Media

‘ႏိုင္ငံသားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ မွန္ကန္ျမန္ဆန္စြာ စိစစ္ေပးပါ’ (၁)

May 13, 2017

ဦးအုန္းေမာင္ (ရန္ကင္း) တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ေရးသားသည္

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၂ဝ၁၄-ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္အမွတ္ (၁)အရ လူဦးေရ ၅၁,၄၁၉,၄၂ဝ ဦး ရွိသည္ဟု ဆုိပါသည္။ စာရင္းေကာက္ယူႏုိင္ေသာ လူဦးေရ မွာ ၅ဝ,၂၁၃,ဝ၆၇ ဦးျဖစ္ၿပီး စာရင္းမေကာက္ယူႏုိင္ေသာ ေဒသမ်ားအတြက္ ခန္႔မွန္းလူဦးေရမွာ စုစုေပါင္း ၁,၂ဝ၆, ၃၅၃ ဦးဟု ဆုိပါသည္။ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ၊ အစီရင္ ခံစာအတြဲ (၂-ဂ)တြင္မူ စာရင္းေကာက္ယူရရွိသည့္ ဦးေရ (၅ဝ,၂၇၉,၉ဝဝ) ဟုလည္းေကာင္း၊ စာရင္းမေကာက္ႏုိင္ ေသာ ဦးေရထည့္တြက္လွ်င္ (၅၁,၄၈၆,၂၅၃)ဦးဟု လည္း ေကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ စာရင္း ေကာက္ယူႏုိင္ေသာ လူဦးေရအရ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သူ ၈၉.၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာကိုးကြယ္သူ ၆.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္သူ ၂.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဟိႏၵဴဘာသာကိုးကြယ္သူ ဝ.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဟုဆုိပါသည္။ စာရင္းမေကာက္ယူႏုိင္ေသာ လူဦးေရကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား မည္ဆုိပါက ဗုဒၶဘာသာ ၈၇.၉ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ ၆.၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အစၥလာမ္ဘာသာ ၄.၃ ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ ဟိႏၵဴဘာသာ ဝ.၅ရာခိုင္ႏႈန္းဟုဆိုပါသည္။ အစၥလာမ္ ဘာသာက ၂ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ကြာျခားေနေၾကာင္းေတြ႕ရပါ သည္။

Image may contain: text

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၇၃၊ ၁၉၈၃၊ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းမ်ားကို အေျခခံ၍ လူဦးေရကို ကိုးကြယ္ သည့္ ဘာသာအလိုက္ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေဖာ္ျပခ်က္ အရ ဗုဒၶဘာသာသည္ ၈၈.၈၊ ၈၉.၄၊ ၈၉.၈ဟု လည္း ေကာင္း၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာသည္ ၄.၆၊ ၄.၉၊ ၆.၃ ဟု လည္းေကာင္း၊ အစၥလာမ္ဘာသာသည္ ၃.၉၊ ၃.၉၊ ၂.၃ ဟုလည္းေကာင္း၊ ဟိႏၵဴဘာသာသည္ ဝ.၄၊ ဝ.၅၊ ဝ.၅ ဟုလည္းေကာင္းေဖာ္ျပထားသည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါ သည္။ ထုိသို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ ၉ဝ ရာခိုင္ ႏႈန္းခန္႔ပံုမွန္ရွိေနၿပီး ခရစ္ယာန္ဘာသာက ၁.၄ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးလာကာ အစၥလာမ္ဘာသာက ၁.၆ ရာခိႈင္ႏႈန္းေလ်ာ့ နည္းသြားေၾကာင္း ဟိႏၵဴဘာသာက ဝ.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအတုိင္း တည္ၿမဲေနေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံလူဦးေရ ၅ဝ,၂၁၃,ဝ၆၅ ဦးတြင္ ၂ဝ၁၄-ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူသည့္ ပံုစံဇယား စာတိုင္-၁ဝ အရ ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ လက္မွတ္အမ်ိဳးအစားမ်ား မွာ ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ (ပန္းေရာင္) ကိုင္ေဆာင္သူ (၂၈,၃၉၇,၅၁၉)ဦး၊ ႏုိင္ငံသားျပဳခြင့္ရသူကတ္ (အစိမ္း ေရာင္)ကိုင္ေဆာင္သူ (၃၇,၄၂၉)ဦး၊ အမ်ိဳးသားမွတ္ပံု တင္ကတ္ (သံုးေခါက္ခ်ိဳး)ကိုင္ေဆာင္သူ (၆၉၂,၂၈၈)ဦး၊ ယာယီသက္ေသခံကတ္ (အျဖဴေရာင္) ကိုင္ေဆာင္သူ (၁၈၂,၉၈၂)ဦး၊ မည္သည့္လက္မွတ္မွ် မကိုင္ေဆာင္သူ (၁၁,၂ဝ၇,၇၆၉)ဦးဟု ထုတ္ျပန္ထားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံလူဦးေရဆိုသည္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ဦးေရ မဟုတ္ဘဲ (၂၉.၃.၂ဝ၁၄)ရက္ညတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ရွိေနေသာ လူဦးေရသာျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ဦးေရမည္မွ်၊ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳး ဦးေရမည္မွ်၊ တိုင္းရင္း သားလူမ်ိဳးအမည္ မည္မွ်ျဖစ္သည္ကို ယေန႔တုိင္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ၂ဝ၁၄ -ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူရာတြင္ လူမ်ိဳးအမည္ ဂဏန္းသေကၤတ (Code Number) မ်ား ႀကိဳတင္သတ္ မွတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ကခ်င္စုက (၁ဝ၁ မွ ၁၁၂)၊ ကယားစုက (၂ဝ၁ မွ ၂ဝ၉)၊ ကရင္စုက (၃ဝ၁ မွ ၃၁၁)၊ ခ်င္းစုက (၄ဝ၁ မွ ၄၅၃)၊ ဗမာစုက (၅ဝ၁ မွ ၅ဝ၉)၊ မြန္စုက (၆ဝ၁)၊ ရခိုင္စုက (၇ဝ၁ မွ ၇ဝ၇)၊ ရွမ္းစုက (၈ဝ၁ မွ ၈၃၃) စုစုေပါင္း (၁၃၅) မ်ိဳး ေတြ႕ရပါသည္။ ထို႕ျပင္ (ေသြးေႏွာ) ျမန္မာ+ႏုိင္ငံျခားသားဆိုသည္ကို (၉ဝဝ)၊ ႏုိင္ငံျခားသားကို (၉ဝ၁ မွ ၉၁၃)၊ အျခား (ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ အျခား လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အျခားႏုိင္ငံျခားသားမ်ား)ကို (၉၁၄)ဟု သတ္မွတ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။

ဂဏန္းသေကၤတ (Code Number) စုစုေပါင္း (၁၅ဝ) ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ တိက်ေသခ်ာမႈ မရွိျခင္း ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးအမည္သစ္မ်ား ေပၚထြက္လာၿပီး လူမ်ိဳး ေပါင္း ၈ဝဝ ေက်ာ္ဟုပင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့ပါသည္။

၂ဝ၁၄-ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ ပံုစံဇယား တိုင္-၉ တြင္ စတုရန္းပံု ဂဏန္းသေကၤတ (၃)ကြက္ႏွင့္ ကြက္လပ္မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းပါရွိပါသည္။ ႀကိဳတင္ ဂဏန္း သေကၤတႏွင့္ ယွဥ္တြဲပါ လူမ်ိဳး (၁၃၅)မ်ိဳးအတြက္ အကြက္ (၃)ကြက္ႏွင့္ လံုေလာက္ေသာ္လည္း (၉ဝ၁ မွ ၉၁၃)အျပင္ အျခားႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ အျခား လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ေရာၿပီး (၉၁၄)ဟု သတ္မွတ္လိုက္ျခင္းသည္ပင္ လွ်င္ ႏိုင္ငံသားလူမ်ိဳးအမည္ႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသား လူမ်ိဳး အမည္ကို ေရာလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္သည္ ကို သံသယျဖစ္ဖြယ္ရာရွိပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာ+ႏုိင္ငံျခားသား (ေသြးေႏွာ)ဆုိသည္ကို (၉ဝဝ)ဟု တစ္ခုတည္း သတ္မွတ္လိုက္ေသာ္လည္း ျမန္မာဆုိသည့္ ၁၃၅ မ်ိဳးႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသားဆိုသည့္ အကန္႔သတ္မရွိေသာ လူမ်ိဳးမ်ား ေပါင္းစပ္ထားျခင္းေၾကာင့္ လူမ်ိဳးအမည္မ်ား ခြဲျခားစိစစ္ရန္ ခက္ခဲႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ (၉ဝဝ)ႏွင့္ (၉၁၄)အရ လူမ်ိဳးေပါင္း (၇ဝဝ)ခန္႔ ပြားမ်ားလာႏုိင္ဖြယ္ရာ ရွိသည္ဟုသံုးသပ္ရပါသည္။ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ျခင္း သည္ ႏုိင္ငံသားကိစၥႏွင့္ မဆုိင္ဆိုေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ ႏုိင္ငံသားကို ေသြးျဖင့္ (By Blood) ခြဲသည္ဟု ဆိုျခင္း ေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသား၊ ႏုိင္ငံသား၊ ႏုိင္ငံျခားသားခြဲျခားရာ တြင္ ျပႆနာေပၚႏုိင္ပါသည္။

သန္းေခါင္စာရင္းလူမ်ိဳးအမည္ ေမးခြန္းေမးရျခင္းမွာ လူမ်ိဳးႏြယ္တစ္ခုခ်င္း၏ လူဦးေရအေၾကာင္း ေလ့လာရန္ ဟု ဆိုထားၿပီး မည္သူမဆို မိမိလူမ်ိဳးႏွင့္အမည္ကို ကိုယ္တုိင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာခြင့္ျပဳထားပါသည္။ ေျဖဆိုသူက ေျပာၾကား သည့္ လူမ်ိဳးအမည္ကို စာရင္းေကာက္က ေရးသြင္းရမွာ ျဖစ္ပါသည္။ထုိသို႔ဆုိလွ်င္ လူမ်ိဳးအမည္အမွန္ ရႏိုင္ပါ့မလား ဆိုတာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရာရွိပါသည္။ သန္းေခါင္စာရင္း အခ်က္အလက္ေတြကို လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားဖုိ႔ အာမခံခ်က္ေပး ထားပါသည္။သန္းေခါင္စာရင္းဥပေဒျဖင့္ ကာကြယ္ေပး ထားပါသည္။သန္းေခါင္စာရင္းမွ ထြက္ေပၚလာသည့္လူမ်ိဳး အမည္မ်ားမွာ လက္ရွိ ႏုိင္ငံသားကတ္မ်ားတြင္ ေရးသြင္း ထားေသာ လူမ်ိဳးအမည္မ်ားႏွင့္ ထပ္တူျဖစ္ႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေၾကာင္း သံုးသပ္သိရွိႏုိင္ပါသည္။

”ေသြးေႏွာ”ဆိုသည္မွာ ႀကိဳတင္ဂဏန္း သေကၤတ ေပးထားေသာ ၁၃၅ မ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ေသြးေႏွာတာလည္း ရွိပါသည္။၁၃၅ မ်ိဳးႏွင့္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ား ေသြးေႏွာတာ လည္း ရွိပါသည္။ ျမန္မာႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသား ေသြးေႏွာ ဆိုတာ မွားပါသည္။ ”ႏုိင္ငံျခားသား” ႏွင့္ ”ႏုိင္ငံျခားသား လူမ်ိဳး” မတူပါ။ ဥပမာ ရွမ္းႏွင့္ ႏုိင္ငံသား တ႐ုတ္ေသြးေႏွာ တိုင္း ရွမ္းတ႐ုတ္ (တုိင္းရင္းသား) မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ရွမ္းႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသား တ႐ုတ္လူမ်ိဳး ေသြးေႏွာလွ်င္ တိုင္းရင္းသား စစ္စစ္ ရွမ္းတ႐ုတ္မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ”ဝ”တို႔ ”ကိုးကန္႔”တို႔ ျဖစ္သြား တာေတာ့ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါသည္။ ဗမာႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသား ကခ်င္ေသြးေႏွာလို႔ တုိင္းရင္းသား စစ္စစ္ (ဗမာ+ကခ်င္) မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ၁၃၅ မ်ိဳးမွအပ က်န္လူမ်ိဳးအမည္မ်ားကို တုိင္း ရင္းသား ဟုတ္မဟုတ္ စိစစ္ရျခင္း မရွိေသးဘဲ ႏုိင္ငံျခား သားဟု ေဖာ္ျပျခင္းမွာ မွားယြင္းပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားသား ဆိုသည္မွာ ႏုိင္ငံျခားသားလက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထားသူ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအမည္အပါအဝင္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ဥပမာ ႏုိင္ငံျခားသား လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထား ေသာ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံသား အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး၊ ႏုိင္ငံျခားသား လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသား ဗမာလူမ်ိဳးကို ေခၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသား လက္ မွတ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ (ႏုိင္ငံျခားသား လက္မွတ္ကိုင္ထား ျခင္းမရွိေသာ)လူမ်ိဳးသည္ ႏုိင္ငံျခား သား လူမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။

ႏုိင္ငံသားလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ တုိင္း ရင္းသားေရာ ႏုိင္ငံသားပါ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားျဖစ္ ပါသည္။မည္သည့္ဘာသာကိုးကြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ႏုိင္ငံသား ျဖစ္ျခင္းသည္ လူမ်ိဳး၊ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာႏွင့္ မသက္ ဆုိင္ပါ။ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ ညီညြတ္လွ်င္ ႏုိင္ငံသားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ေသာ လူမ်ိဳးအမည္ကို ျမန္မာ+ ႏိုင္ငံျခားသား (ေသြးေႏွာ)ဟု သတ္မွတ္ျခင္းမွာ စည္းလံုး ညီညြတ္မႈကို ထိခုိက္ေစပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ ကို ေသြးခြဲရာ ေရာက္ပါသည္။ ကမၻာေပၚတြင္ ေသြးမေႏွာ ေသာ လူမ်ိဳးဆိုတာ မရွိေတာ့ေၾကာင္း ကမၻာ့ကုလသမဂၢ (ယူနက္စကို) က ေၾကညာၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု ခ်စ္စိတ္ႏွင့္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္သည္ လံုးဝမတူပါ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ဆိုတာ အလြန္ေဘာင္က်ဥ္းပါသည္။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး တည္း၊ကိုယ့္ဘာသာတစ္ခုတည္းကို ခ်စ္၍မရပါ။ျပည္ ေထာင္စုသား လူမ်ိဳး၊ ဘာသာအားလံုးကို တန္းတူရည္တူ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းသာလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ပါသည္။

၂ဝ၁၄-ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းလူမ်ိဳးအမည္ ႀကိဳတင္ ဂဏန္းသေကၤတ (Code Number) ၉၁၄ ဟုဆိုရာ တြင္ လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းရွိ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အျခားႏုိင္ငံ ျခားသားမ်ားကို အျခားဟုေရးသြင္းခုိင္းျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ႐ႈပ္ေထြးေစပါသည္။ အျခားႏုိင္ငံျခားသားမ်ား အမည္မ်ား ကို ဖယ္လိုက္လွ်င္ ဂဏန္းသေကၤတ မေပးထားေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအျခားလူမ်ိဳးမ်ားကို ဆိုလိုတာလားဆိုတာ ေပၚလြင္ထင္ရွားဖုိ႔ လိုပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အျခား လူမ်ိဳးမ်ားကို Code Number (၉ဝဝ) တြင္ (ျမန္မာ ႏိုင္ငံျခားသားဟုလည္းေကာင္း) Code Number (၉၁၄) တြင္ အျခားႏုိင္ငံျခားသားမ်ားအမည္ႏွင့္ေရာ၍လည္း ေကာင္း ေရးသြင္းေစျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားလူမ်ိဳး မ်ားကို ႏုိင္ငံျခားသားႏွင့္ ေရာေထြးသတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ခံစားၾကရပါသည္။ ၂ဝ၁၄-ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူရာတြင္ လူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လူမ်ိဳးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ကြဲျပား ေသာလူမ်ိဳးစုမ်ား ေရာေႏွာနီးကပ္ရာမွ ေတြးေခၚမႈမ်ား ေျပာင္းလဲလာၿပီး မိမိကိုယ္မိမိ မည္သူမည္ဝါျဖစ္သည္ကို သတ္မွတ္ေျပာင္း လဲလာျခင္းႏွင့္ လူမ်ဳိးစုဆိုင္ရာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္အသစ္မ်ား ေျပာင္းလဲလာျခင္းစသည္တုိ႔ကို သုေတသနျပဳ ေဆာင္ရြက္ရန္ဟု ဆိုထားပါသည္။ လူမ်ိဳးစု မ်ား ေသြးေႏွာျခင္းကို လက္ခံသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံသားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရျဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံသားႏွင့္ ႏုိင္ငံသားဆိုင္ရာ ျပဌာန္းဥပေဒမ်ားအရျဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံသားဟု ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ေတြ႕ရွိႏုိင္ပါသည္။ တစ္ဖန္ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ဥပေဒျပဌာန္းလိုက္ေတာ့ ေမြးရာပါႏိုင္ငံသားႏွင့္ ဥပေဒ အရ ႏုိင္ငံသားဟု ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားလုိက္သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၁၉၄၇-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ-၁၁ (က) (ခ) (ဂ) အရလည္းေကာင္း၊ ၁၉၄၈-ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္မႈ အက္ဥပေဒပုဒ္မ-၄ (၂) အရ လည္း ေကာင္း၊ ၁၉၇၄-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ-၁၄၅ (က) ႏွင့္ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ျမန္မာႏိုင္ငံသားဥပေဒပုဒ္မ-၅၊ ၂ဝဝ၈-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ- ၃၄၅ (က) အရ ႏုိင္ငံ သားအမ်ိဳးအစားမ်ားသည္ ေမြးရာပါႏုိင္ငံသားမ်ား ျဖစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ ၁၉၄၇-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ-၁၁(ဃ)၊ ၁၉၄၈-ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ျဖစ္မႈ အက္ဥပေဒပုဒ္မ-၄(၁)၊ ၁၉၇၄-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ-၁၄၅ (ခ)၊ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သားဥပေဒ ပုဒ္မ-၆၊ ၂ဝဝ၈-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ-၃၄၅ (ခ)အရ ႏုိင္ငံသားအမ်ိဳးအစားမ်ားသည္ ဥပေဒအရ ႏုိင္ငံ သားျဖစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း မွတ္ယူ ႏုိင္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ မတိုင္မီက ျပဌာန္းခဲ့ၿပီး ေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈဥပေဒ မ်ားအရ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ၿပီးသူမ်ားႏွင့္ ထုိႏုိင္ငံသားမ်ားမွ ေမြးဖြားေသာ သားသမီးမ်ားသည္ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ကို စြန္႔ လႊတ္ျခင္းမရွိလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္မွ ႐ုပ္သိမ္း ခံရျခင္းမရွိလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ၿပီးေသာ သို႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ထိုက္ခြင့္ရွိေသာ မိဘႏွစ္ပါး၏ အခြင့္အေရးကို ဆင္းသက္ခံစားခြင့္ရွိပါသည္။ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ႏုိင္ငံသားေလွ်ာက္ခြင့္မရခဲ့သျဖင့္ လည္း ေကာင္း၊ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ပိတ္ပင္တားဆီးခံရသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ စိစစ္ေပးျခင္းမျပဳဘဲ နည္း အမ်ိဳးမ်ဳိးျဖင့္ ျငင္းပယ္ျခင္းခံေနရသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံသားေလွ်ာက္ထားပါလ်က္ ႏုိင္ငံသားလက္မွတ္ မထုတ္ေပးသည္ကို အေၾကာင္းခံၿပီး ကာယကံရွင္အား ေမြးဖြားစဥ္က မိဘႏွစ္ပါး ႏုိင္ငံသားဦးစြာေလွ်ာက္ၿပီးမွ သားသမီး ႏုိင္ငံသားေလွ်ာက္ရမည္ဟု ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ႀကံဳေတြ႕ေနၾကရပါသည္။ ဥပေဒႏွင့္ လံုးဝဆန္႔က်င္ ေနပါသည္။ မိဘႏွစ္ပါး ႏုိင္ငံသားလက္မွတ္ (ႏုိင္ငံသား စိစစ္ေရးကတ္ျပား) မရွိ႐ံုမွ်ျဖင့္ ႏုိင္ငံသားမဟုတ္ဟု သတ္ မွတ္၍မရပါ။ မိဘႏွစ္ပါးႏုိင္ငံသား စိစစ္ေရးကတ္ျပားမရမီ ကြယ္လြန္သြားလွ်င္ သားသမီးကႏုိင္ငံသား ေလွ်ာက္ခြင့္မရွိ ေတာ့ဘူးလားဆိုတာ သံုးသပ္ဖုိ႔လိုပါသည္။ ၁၉၄၇-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ-၁၁ (ဂ) အရ ဤ အေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္သည့္ ေန႔တြင္ အသက္ရွင္ေန ပါက တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအျဖစ္ ရခြင့္ရွိေသာသူမ်ားမွ ျပည္ေထာင္စုအတြင္း ေမြးဖြားလာသူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံသား ေလွ်ာက္ရန္မလိုဘဲ ၁၉၄၈-ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္မႈ အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ-၄ (၁) အရ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ မွတ္ယူ ရမည္ျဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံသားမ်ားျဖစ္ရာ ထုိသူမ်ားသည္ မည္သည့္လက္မွတ္မွ် ကိုင္ေဆာင္ရျခင္းမျပဳမီ ကြယ္လြန္ သြားၿပီး ၎တို႔မွ ဆင္းသက္ေမြးဖြားလာသူမ်ားသည္ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ ဥပေဒအရ ႏုိင္ငံသားေလွ်ာက္ခြင့္၊ ႏုိင္ငံသား ျဖစ္ခြင့္ရွိရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၎တို႔၏ မိဘမ်ား ႏုိင္ငံသား မေလွ်ာက္ရေသးသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေလွ်ာက္ထားၿပီး ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ မရေသးသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံသားမေလွ်ာက္ႏုိင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ႏိုင္ငံသားမျဖစ္ႏုိင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပား မရွိျခင္းမဟုတ္ပါ။ မစစ္ေပး၍ (သို႔မဟုတ္) မထုတ္ေပး၍ မရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၁၉၄၈-ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္မႈ အက္ဥပေဒပုဒ္မ-၄ (၂) အရ ”ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမ တစ္ခုခုတြင္ အနည္းဆံုးဘိုးဘြားအားလံုးလက္ထက္မွစ၍ မိမိတို႔၏ ပင္ရင္းတုိင္းျပည္အျဖစ္ျဖင့္ မ်ိဳးဆက္မျပတ္ ထာဝစဥ္အေျခစိုက္ေနထိုင္လာခဲ့သည့္ျပင္ မိမိ၏မိဘ ႏွစ္ပါးႏွင့္တကြ မိမိကိုယ္တိုင္ ထုိနယ္ေျမတစ္ခုခုတြင္ ေမြးဖြားသူျဖစ္လွ်င္ ထုိသူအား ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။” ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္း ျပဌာန္းထား ပါသည္။ ထုိဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ကို ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသား ဥပေဒပုဒ္မ-၇၆ အရ ႐ုပ္သိမ္းခဲ့ပါသည္။ မ႐ုပ္သိမ္းမီ ၁၉၈၂ -ခုႏွစ္ မတုိင္မီက ျပည္ေထာင္စု နယ္ေျမတစ္ခုခု (ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ ေနာက္ ဆက္တြဲ (က) အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ျပခ်က္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံလြတ္လပ္ ေရးအက္ဥပေဒပုဒ္မ-၂ (၂)၊ ၁၉၄၈-ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္မႈ အက္ဥပေဒပုဒ္မ-၃ (၂)၊ ၁၉၄၈-ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံသားအျဖစ္ (ေရြးခ်ယ္ေရး) အက္ဥပေဒပုဒ္မ-၃(က) (ခ) တုိ႔အရ အက်ဳံးဝင္ေသာနယ္ ေျမမ်ား) တြင္ လြတ္လပ္ေရးမရမီ (၁၉၄၈-ခုႏွစ္မတိုင္မီ) က ယခုႏုိင္ငံသားေလွ်ာက္မည့္ ကာယကံရွင္၏ ဖခင္ဘက္ မွ အဘိုးႏွင့္အဘြား၊ မိခင္ဘက္မွ အဘိုးႏွင့္အဘြားတို႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား ပင္ရင္းႏုိင္ငံအျဖစ္မ်ိဳး စဥ္ဆက္မျပတ္ အၿမဲအေျခစိုက္ေနထိုင္ (ေမြးဖြားရန္မလို) လာခဲ့လွ်င္၊ ထုိ႕ျပင္ မိမိ၏ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ မိမိကို ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္နိမိတ္ တစ္ခုခုအတြင္း ေမြးဖြားလွ်င္ ထုိသူသည္ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ သည္ဟု ဥပေဒအရ မွတ္ယူျခင္းခံရၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

(ႏုိင္ငံသားေလွ်ာက္ထားမွ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ျခင္းမဟုတ္ ပါ။) … shall be deemed to be a citizen of the Union. ဟု အတိအလင္းျပဌာန္းထားပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ မတုိင္မီက (၁၉၈၂ – ႏုိင္ငံသား ဥပေဒမျပဌာန္းမီက) ေမြးဖြားသူမ်ားသည္ အဆုိပါ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္လွ်င္ ႏုိင္ငံသား ေလွ်ာက္ရန္မလိုဘဲ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ မွတ္ယူခံရၿပီးေသာ ႏုိင္ငံသားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံသားဥပေဒ ျပဌာန္းၿပီး ေနာက္ အဆုိပါ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္မွတ္ယူျခင္း ခံရၿပီးေသာ မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားသူမ်ားသည္လည္း ၁၉၈၂-ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံသားဥပေဒႏွင့္ စိစစ္လွ်င္ ပုဒ္မ-၃၊ ၅ ႏွင့္ အက်ဳံးမဝင္လွ်င္ပင္ အနိမ့္ဆံုး ပုဒ္မ-၆ အရ ႏုိင္ငံသား မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဤဥပေဒမျပဌာန္းမီက ဥပေဒမ်ားအရ ႏုိင္ငံသားျဖစ္ၿပီးသူမ်ားျဖစ္၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ မည္သုိ႔မွ် ႏုိင္ငံသားျပဳခြင့္ရသူ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ႏုိင္ငံသား လက္မွတ္၊ ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပား (ပန္းေရာင္) သာ ရထိုက္ခြင့္ ရွိသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ၎တို႔သည္ Citizen ျဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အက်ဳံးဝင္ ေၾကာင္း အေထာက္အထားအခ်က္ အလက္ျပည့္စံု မွန္ကန္စြာ တင္ျပႏုိင္ဖုိ႔လုိပါသည္။
မူရင္း – Fridaytimesjournal.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s