ဘယ္အမ်ိဳးကိုခ်စ္မွာလဲ

Tharawon Pyay

ဘယ္အမ်ိဳးကိုခ်စ္မွာလဲ

သရ၀ဏ္(ျပည္)

မ.ဘ.သ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားျဖုတ္ခ်ရန္ မ.ဟ.န ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံမွညြွန္ၾကားခ်က္ထြက္လာေသာအခါ အခ်ိဳ့ေသာ မ်ိဳးခ်စ္ဆိုသူမ်ားသည္ေျခမကိုင္မိလက္မကိုင္မိျဖစ္သြားေလသည္ ။ ရိုးရိုးသားသားအမ်ိုးခ်စ္သူမ်ား၊ရိုးရိုးသားသား ဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္လိုသူမ်ားအတြက္ကေတာ့ဤမ်ွပူစရာမရွိ ။ ဗုဒၥသာသနာကိုေစာင့္ေရွာက္ထိမ္းသိမ္းရန္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းလမ္းမ်ား ျမန္မာနိုင္ငံတြင္အမ်ားအျပားရွိသည္ ။တရားပြဲမ်ားကိုနုိင္ငံအနွံ ့ျခိမ့္ျခိမ့္သဲသဲက်င္းပၾကသည္ ။ ေတာင္တန္းေဒသ သာသနာျပဳအသင္းၾကီးရွိသည္ ။ နိုင္ငံရပ္ျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို ့ဗုဒၥသာသနာျပန္ ့ပြားေစရန္ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ ျပည္တြင္း ျပည္ပသာသနာျပဳအဖြဲ ့မ်ားရွိသည္ ။ျပည္တြင္းတြင္ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွူေသာအဖြဲ ့မ်ားရွိသည္ ။မလြန္ဆန္လွဴအသင္းၾကီးလို နုိင္ငံေရးမပါေသာ သာသနာျပဳအဖြဲ့မ်ားရွိသည္ ။ သဲအင္းဂူ ၊ မဟာစည္ ၊မိုးကုတ္ ၊ ခ်မ္းေျမ့ရိပ္သာ ၊ နိုင္ငံတကာ၀ိပသနာရိပ္သာ ( IMC )၊ ဦးဂိုအင္ဂါ၀ိပႆနာတရားရိပ္သာ စသည္ျဖင့္ တရားဓမၼနွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာအဖြဲ့မ်ားစြာရွိသည္ ။ထို ့ေၾကာင့္ရိုးရိုးသားသား ျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာအတြက္ဆာင္ရြက္လိုသူမ်ားအတြက္ပူပင္စရာမရွိေပ ။ သို ့ေသာ္ ဗုဒၥဘာသာတရားေတာ္နွင့္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကိုဟန္ျပေရွ ့တန္းတင္၍ မိမိအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ေဆာင္ရြက္ေနသူတို့အတြက္ဆိုလ်ွင္ေတာ့ မ.ဘ.သ ဖ်က္သိမ္းခံရျခင္းအတြက္အနာေပါ ္တုတ္က်သလိုဆတ္ဆတ္ခါေအာင္နာၾကသည္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤအသင္းၾကီးရွိပါမွ စာေးပါက္ေခ်ာင္မည့္သူမ်ားစြာရွိေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။

စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ကလည္း ဤအသင္းၾကီးမရွိေတာ့လ်ွင္ကမၻာၾကီးပ်က္ေတာ့မေလာက္တုန္းလွုပ္ျပကာ စမၼ၀ံသာနုမ်ိဳးခ်စ္အဖြဲ ့ကိုဖြဲ့စည္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၁၃၅ မ်ိဳးခ်စ္ညီညြတ္ေရးပါတီ တည္ေထာင္မည္ဟုဆိုလာျပန္သည္ ။ ေျပာရလ်ွင္ထိုသူမ်ားသည္ သူတို့လြွမ္းမိုးၾကိဳးကိုင္၍ရေသာ အဖြဲ့အစည္းတစ္ခုမရွိပဲမေနတတ္ေသာသူမ်ားျဖစ္သည္ ။ ထိုသူမ်ား၏ရည္မွန္းခ်က္မွာ မ်ိဳးခ်စ္သလိုလို ၊ဘာသာသာသနာလိုလိုျဖင့္ တကယ္တန္း၌ မိမိကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္လိုျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းေတြ ့ရ၏ ။စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဆိုလ်ွင္ ယခင္က ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေၾကာင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ေရးသားကာ အေတာ္ပင္စီးပြားလမ္းေျဖာင့္တန္းခဲ့၏ ။ထိုစာအုပ္ အေရာင္းေအးသြားခ်ိန္တြင္ (ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုအေၾကာင္းျပဳကာလုပ္စား၍အားရသြားခ်ိန္တြင္ ) ဗုဒၥဘာသာရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ့နွင့္ခ်ိတ္ဆက္မိ၏ ။ ဘာသာသာသနာအတြက္ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ထုတ္လိုေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားမွာ စာေပေလာကတြင္ အစိမ္းသက္သက္ျဖစ္ေနသျဖင့္ထိုစာေရးဆရာကို အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ခန္ ့ကာ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္လံုးကိုဦးစီးလုပ္ကိုင္ေစသည္ ။ စာေရးဆရာလည္း ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ရာထူးကလည္းလစဥ္လခ မက္ေလာက္ေအာင္ရ ၊ မိမိကေလာင္အျပင္ကေလာင္ခြဲအမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္ေရးသားရာမွလည္း စာမူခမ်ားအေတာ္ျမက္ျမက္ကေလးရ ၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကစာေပလုပ္ငန္းအေတြ ့အၾကံုမရွိသျဖင့္ မိမိစီမံသမ်ွ ရေနရာမွလည္း ဟန္က်ေနေပရာ ထိုေနရာ ထိုရာထူးသည္ မိိမိကိုေရြွဥတစ္လံုးမွန္မွန္ဥေပးေနေသာ ငန္းတစ္ေကာင္သဖြယ္ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္ ။ထို စာေစာင္ျပဳတ္မသြားေရး၊ မိမိထိုရာထူးမွာတည္ျမဲေနေရး သည္ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ အမ်ိဳးဘာသာေစာင့္ေရွာက္ေရးလို ၊မ်ိဳးခ်စ္လိုလို ၊ သာကီ၀င္မ်ားလိုလို ၊ ၀ံသာနုလိုလိုအဖြဲ့တစ္ဖြဲ့ေတာ့ဆက္ရွိေနဖို့လိုသည္ ။ ထိုအစြန္းေရာက္အဖြဲ ့ေတြရွိမွ ဘာသာေရးလိုလို မ်ိဳးခ်စ္လိုလို ဂ်ာနယ္ဆက္လက္ရွင္သန္နိုင္မည္ ။မိမိလည္းအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ရာထူးတြင္ဆက္ျမဲေနမည္ ။ စီးပြား၀င္ေငြေျဖာင့္မည္ ။ဤအေျခခံကိုယ္က်ိဳးစီးပြားမူ၀ါဒအရ ဒီအဖြဲ ့ပ်က္လ်ွင္ဟိုအဖြဲ့ေထာင္မလိုလို ၊ သူတို့အဖြဲ့ၾကီးမရွိေတာ့လ်ွင္ပဲ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ ဗုဒၥဘာသာ နွင့္ျမန္မာလူမ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မလိုလို ဟန္ေရးျပၾကေလသံပစ္ၾကသည္ ။ တကယ္ေတာ့ ထိုအယ္ဒီတာခ်ဳပ္စိုးရိမ္ေနမွုမွာ ဘာသာေပ်ာက္မွာကိုမဟုတ္ ၊မိမိပံုမွန္အဆင္ေျပေနေသာ အယ္ခ်ဳပ္ရာထူးမွ ခါနာေပ်ာက္မွာကိုျဖစ္သည္ ။

အရာရာတြင္ရိုးသားဖို့လို၏ ။ ဗုဒၥဘာသာ ကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ေကာင္း၏ ။ သို ့ေသာ္ လုပ္ရပ္ေကာင္းဖို ့လိုသလို ၊ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္သြယ္၀ိုက္၍မ်ွမပါဖို့လိုသည္ ။ ဗုဒၥဘာသာကိုကာကြယ္သည္ဆိုျပီးအျခားဘာသာမ်ားကိုရန္မရွာဖို့လို၏။ သူတို ့အေျပာနွင့္သူတို့လုပ္ရပ္မွာ ျပဒါးတစ္လမ္းသံတစ္လမ္းျဖစ္ေန၏ ။ ဗုဒၥဘာသာကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မည္ဟုဆို၏ ။ ၁၃၅ မ်ိဳးခ်စ္ညီညြတ္ေရးဟုဆိုျပန္သည္ ။ ၁၃၅ မ်ိဳးေသာ ျမန္မာနိုင္ငံသားတိုင္းရင္းသားထဲတြင္အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္ေသာ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ားလည္းပါ၏ ။ထိုကမန္မ်ားကိုရခိုင္ျပည္နယ္ မာန္ေအာင္က်ြန္းမွ အားလံုးေမာင္းထုတ္ပစ္လိုက္ေသာကိစၥျဖစ္ခဲ့ဖူး၏ ။ထိုအခါ ၀ံသာနုဆိုေသာသူမ်ားသည္ ထိုကမန္မ်ားသူတို့ေဒသျပန္လာနိုင္ေအာင္ေဟာေျပာလုပ္ေဆာင္မည္လားဆိုသည္မွာလည္းမရွုပ္မရွင္းျဖစ္သည္ ။ ထို ၁၃၅ ခုေသာတိုင္းရင္းသားထဲတြင္ ခ်င္းလူမ်ိဳးခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္မ်ားပါရွိ၏ ။ ကခ်င္လူမ်ိဳးခရစ္ယာန္မ်ားပါ၏ ။ အခ်ိဳ့ေသာကရင္ခရစ္ယန္မ်ားပါ၏ ။ ၁၃၅ မ်ိဳးဘက္ကရပ္လ်ွင္ထိုလူေတြကိုးကြယ္ေသာဘာသာကိုလည္းေလးစားရမည္ ။ ဗုဒၥဘာသာဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးနွင့္ သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားက ကရင္ျပည္နယ္ဘက္တြင္ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္း၀င္အတြင္းမင္းမဲ့စရိုက္ဆန္ဆန္အတင္း၀င္ေရာက္ကာ ဘုရားတည္ျခင္းကိုျပဳလုပ္ခဲ့ၾကဖူး၏ ။ဤအျဖစ္အပ်က္ကို ၁၃၅ တိုင္းရင္းသားညီညြတ္ေရးပါတီဖြဲ့မည္ဆိုေသာ မ်ိဳးခ်စ္မ်ားသည္မည္သို ့မည္ပံုမည္သူ ့ဘက္ကရပ္တည္ၾကမည္နည္း။ ေသခ်ာသည္က ျမန္မာနုိင္ငံသားဆိုတိုင္း ဗုဒၥဘာသာ၀င္ေတြမဟုတ္ ၊အျခားဘာသာ၀င္မ်ားလည္းရွိသည္ ။နွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီ၍ဤေျမမွာအတူေနခဲ့ၾကသူေတြျဖစ္သည္ ။ ဗုဒၥဘာသာသက္သက္ေဆာင္ရြက္မည့္ရည္ရြယ္ခ်က္နွင့္ ၁၃၅ မ်ိဳးေသာတိုင္းရင္းသားမ်ားအေရးေဆာင္ရြက္မည့္ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ မတူညီပါ။ကြဲျပားပါသည္ ။ထို ့အတူပင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္၏ရည္ရြယ္ခ်က္နွင့္ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္၏ရည္ရြယ္ခ်က္ကြဲျပားပါသည္ ။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဆိုသည္မွာ မိမိကိုးကြယ္ရာဘာသာသက္သက္ကိုပဲ အေလးထားေဆာင္ရြက္သူမ်ားျဖစ္သည္ ။အျခားဘာသာမ်ားကိုျပိဳင္ဘက္အျဖစ္ယူဆကာတတ္နိုင္သ၍ ကိုယ္အသာစီးရေအာင္လုပ္ၾကေလ့ရွိသည္ ။ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ဆိုသည္မွာဤသို ့မဟုတ္ ။ မိမိနိုင္ငံတြင္ နိုင္ငံသားျဖစ္ျပီးသူမွန္သမ်ွကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို ့သည္ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၏တာ၀န္ျဖစ္သည္ ။ ဗုဒၥဘာသာျဖစ္ေစ ၊မူဆလင္ျဖစ္ေစ၊ဟႏၵဴျဖစ္ေစ ၊ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ေစ ၊ဘာသာမဲ့ျဖစ္ေစ အားလံုးကိုဥပေဒနွင့္အညီတစ္တန္းတစ္စားတည္း သတ္မွတ္အုပ္ခ်ဳပ္ရသည္ ။ ဥပေဒကိုေက်ာ္လြန္၍မည္သူ ့ကိုမွအခြင့္အေရးေပး၍မရ ။ ထို ့ေၾကာင့္နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္သည္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မျဖစ္နိုင္သလို ၊ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္သည္ နိုင္င့ေရးေခါင္းေဆာင္မျဖစ္နိုင္ပါ ။ သူတို ့ရည္ရြယ္ခ်က္မွာမတူညီေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။ ထိုမတူညီေသာကိစၥရပ္နွစ္ခုကိုေရာေထြး၍ မ်ိဳးခ်စ္ဟုကိုယ့္ဘာသာထင္ေနသူမ်ား က နိုင္ငံေရးပါတီေထာင္မည္ဆိုေတာ့ ဘာသာေရးအျမင္နွင့္နိုင္ငံေရးလုပ္၍မရဘူးဆိုတာသိမွသိပါေလစဟုေမးခ်င္သည္ ။ ၁၃၅ လူမ်ိဳးတြင္ ဗုဒၥဘာသာကိုခ်န္ကာ အျခားဘာသာ၀င္လူမ်ိဳးမ်ားကိုဖယ္ထုတ္ျပီးမွ၀ံသာနုရကၡိတလုပ္မည္လား ။ ဗုဒၥဘာသာေကာ ၊မူဆလင္ေရာ၊ခရစ္ယန္ေရာ ၊ ဟႏၵဴေကာ ၁၃၅ ျဖစ္လ်ွင္ျပီးေရာ ေပါင္းစုျပီး ၀ံသာနုလုပ္ၾကမည္လား ။ ၀ံသာနုရကၡိတ၏အဓိပါယ္သည္အမ်ိဳးေစာင့္ျခင္းျဖစ္ရာ ဗမာဟူေသာအမ်ိဳးကိုေစာင့္မည္ေလာ ၊ ခရစ္ယန္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ ကခ်င္၊ကရင္၊ခ်င္း စေသာေတာင္ေပါ ္သားတို့ကိုခ်န္ထားခဲ့မည္လား ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ျဖစ္သျဖင့္ ကမန္မ်ားကိုလည္းဖယ္ထုတ္မည္လားဟု ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေၾကျငာသင့္သည္ ။ မိမိကုိယ္၌ကမရွင္းပဲ ၀ံသာနုရကၡိတလုပ္ျခင္းလိုလုိ ၁၃၅ ညီညြတ္ေရးပါတီလုပ္ျခင္းသည္ ဇိမ္ေခါင္းကျပည့္တန္ဆာပေပ်ာက္ေရးလုပ္သလိုျဖစ္ေနသည္ ။
ဓမၼ၀ံသာနုရကၡိတအတြင္းေရးမွူးဆိုသူကအင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ေျပာသည္ ။ No Money No Talk ပိုက္ဆံမရွိရင္ စကားမေျပာပါနဲ့ ဆိုတဲ့စကားလိုပဲ ဟုထည့္ေျပာသြားသည္ ။ ဒီလူသည္ အဓိပါယ္ေသေသခ်ာခ်ာမသိပဲထင္ရာေလ်ွာက္ေျပာျခင္းျဖစ္သည္ ။ အဂၤလိပ္စာ၌ No Money No Talk ဆိုသည္မွာ သူထင္ေနသလို ပိုက္ဆံမရွိရင္စကားမေျပာပါနဲ့ဆိုေသာအဓိပါယ္မဟုတ္ေခ် ။ အခေၾကးေငြမရလ်ွင္ တန္ရာတန္ေၾကးမရလ်ွင္ စကားမေျပာနိုင္ (၀န္ေဆာင္မွုမေပးနိုင္ )ဟူေသာ အဓိပါယ္ျဖစ္သည္ ။၀န္ေဆာင္ခရမွအလုပ္လုပ္မည္ဆိုသည့္သေဘာျဖစ္သည္ ။ ဥပမာ ေရွ့ေနတစ္ေယာက္ထံသို ့သြား၍အၾကံဥာဏ္ေတာင္းမည္ဆိုပါစို ့ ၊ေရွ ့ေနက No Money No Talk ဟုေျပာသည္မွာ ပိုက္ဆံမရွိရင္စကားမေျပာပါနဲ့ဟူေသာအဓိပါယ္မဟုတ္ ၊ သူ၏ေရွ ့ေနခမရလ်ွင္ သူ အၾကံဥာဏ္ေပးလိမ့္မည္မဟုတ္ဟူေသာသေဘာျဖစ္သည္ ။ပိုက္ဆံမရွိလ်ွင္စကားမေျပာပါနဲ့ဆိုလ်ွင္ ပိုက္ဆံမရွိသူမ်ား အားလံုး၀စီပိတ္က်င့္ရမည့္သေဘာျဖစ္ေနသည္ ။ နားမလည္ပဲ ထင္ရာကိုအဓိပါယ္ေကာက္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီလူေတြသည္ ဗုဒၥတရားေတာ္မ်ားကိုလည္း မိမိထင္ရာေတြကိုဘယ္ေလာက္မ်ား အဓိပါယ္ေကာက္လြဲကာတလြဲေတြယူဆလုပ္ကိုင္ေနသလဲမသိ ။ ဘုရားေဟာပိဋကတ္သံုးပံုထဲတြင္ ဘာသာျခားေတြကို လိုက္လံတိုက္ခိုက္နွိမ္နွင္းဖို ့ တစ္လံုးတစ္ပါဒမ်ွမပါတာေတာ့ေသခ်ာသည္ ။ ကာလာမသုတ္အရမိမိဘာသာစိစစ္လက္ခံရန္အားလံုးကိုလမ္းဖြင့္ေပးထားသည္ ။ ဗုဒၥဓမၼသည္ အခ်ိဳ့ေသာလူေတြထင္ေနသလို လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအတြက္သက္သက္မဟုတ္ပဲ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါအားလံုး၏အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ျဖစ္သည္ ။ နုိင္ငံေရးတြင္ဘာသာေရးေရာယွက္မည္ဆိုလ်ွင္လဲ မိမိကိုယ္က်ိဳး တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ သြယ္၀ိုက္၍ျဖစ္ေစမပါ၀င္ေသာ ဘာသာေရးသန့္သန့္အဖြဲ့အစည္းေတြမ်ားစြာရွိရာ မရွုပ္မရွင္းေတြနွင့္မပါတ္သက္ရန္အားလံုးတြင္တာ၀န္ရွိပါေၾကာင္း။

သရ၀ဏ္(ျပည္)

သူရိယအလင္းဂ်ာနယ္
၅.၆.၂၀၁၇

Advertisements

One thought on “ဘယ္အမ်ိဳးကိုခ်စ္မွာလဲ

  1. Zaw Min with Venus Flytrap.
    6 hrs ·
    မန္​းမဘသ(အထက္​ျမန္​မာျပည္​)က​ေတာ့
    မဘသနာမည္​ကိုပဲ ဆက္​သုံးမယ္​လို႔ ဆုံးျဖတ္​လိုက္​ၾကတယ္​ ။
    11.6.2017မွာ ဇြဲကပင္​ဆရာ​ေတာ္​ႀကီး ၊ ျမ​ေစတီဆရာ​ေတာ္​ႀကီး ၊ ​ေျမပုံဆရာ​ေတာ္​ႀကီး ၊ ဆရာ​ေတာ္​ဦးဝီရသူတို႔ ဦး​ေဆာင္​ၿပီး အင္​အားငါး​ေသာင္​း​ေက်ာ္​နဲ႔က်င္​းပမယ္​့ ၊ DKBA, BGF တို႔ ဝန္​းရံမယ္​့ ကရင္​ျပည္​နယ္​ မဘသရဲ႕ ဘားအံညီလာခံႀကီးက သူတို႔ရဲ႕ ရပ္​တည္​ခ်က္​ကို ဘယ္​လိုထုတ္​ျပန္​မလဲ ?
    ​ေနာက္​ထပ္​
    မြန္​ျပည္​နယ္​ မဘသရဲ႕ ညီလာခံႀကီးတစ္​ခုကလည္​း ျဖစ္​လာဖို႔မ်ားၿပီး သူတို႔ကလည္​း ဘားအံညီလာခံရဲ႕ ဆုံးျဖတ္​ခ်က္​အတိုင္​းပဲ ထြက္​လာဖို႔ က်ိန္​း​ေသတယ္​ ။
    အစိုးရဘက္​ကလည္​း ဗုဒၶဓမၼပရဟိတ​ေဖာင္​​ေဒး႐ွင္​းကို​ေတာင္​ ရပ္​တည္​ခ်က္​တင္​ျပရမယ္​​ေတြဘာ​ေတြ ထပ္​ၾကပ္​​ေပးလာတာ ​ေတြ႕​ေနရတယ္​ ။
    ၿပီးခဲ့တဲ့ အျဖစ္​အပ်က္​​ေတြကို ျပန္​သုံးသပ္​ၾကည့္​့ရင္​ တက္​ႂကြတဲ့ အမ်ိဳးသား​ေရး​ေခါင္​း​ေဆာင္​​ေတြကို ​ေစာက္​ျမင္​ကပ္​ပုဒ္​မတပ္​ၿပီး ​ေထာင္​ထဲထည့္လိုက္​မွဳ​ ၊ မဘသအမည္​ ဖ်က္​သိမ္​းခံရမွဳ ၊ အမ်ိဳးသား​ေရးအ​ေကာင္​့​ေတြကို FB Myanmar Term က ပိတ္​ပင္​မွဳ​ေတြဟာ ႏွစ္​ပါတ္​အ​ေတာအတြင္​း ဆက္​တိုက္​ျဖစ္​ခဲ့တာမို႔ သာမန္​တိုက္​ဆိုင္​မွဳ​ေတြ မဟုတ္​ဘူး ။
    အဲဒီရည္​ရြယ္​ခ်က္​က ဘယ္​​ေလာက္​​ေတာင္​လဲ ?
    လက္​ရိွအခ်ိန္​ထိ​ေတာ့ ဖိအားကိုရပ္​​ေတာင္​မထားပဲ ထပ္​တိုး​ေပးလာ​ေနတယ္​ ။
    အမွန္​အတိုင္​းဝန္​ခံရရင္​ မဘသဘက္​မွာလည္​းဗဟိုညီလာခံမွာကတည္​းက မဘသအမည္​ကို မျဖဳတ္​​ေပးလိုသူ​ေတြက ပိုမ်ားခဲ့တာ ။ ဒါ​ေပမယ္​့ ဦး​ေဆာင္​ဆရာ​ေတာ္​ဟာ သံဃာ့ညီၫြတ္​​ေရးကို ငဲ့ကြက္​ၿပီး ​ေဖ်ာင္​းဖ်နားခ်ခဲ႔ၾကလို႔ တိတ္​ဆိတ္​ၿငိမ္​သက္​​ေနခဲ့ၾကရ​ေပမယ္​့ ရင္​ထဲမွာက ​ေတာ္​​ေတာ္​ခု​ေနၾကတယ္​ ။
    ဇြဲကပင္​ဆရာ​ေတာ္​ႀကီးဆိုရင္​ ျဖဳတ္​မ​ေပးႏိုင္​ပါဘူး ၊ အ​ေသပဲရမယ္​လို႔ ဗဟိုညီလာခံမွာကတည္​းက သူ႕သ​ေဘာထားကို ပြင္​့ပြင္​့လင္​းလင္​း ထုတ္​ျပန္​ၿပီးသား ။
    ခုဆို မဘသအမည္​ကို ဟိုဘက္​ကလည္​း ခါးခါးတူးတူး နားမခံသာ ၊ ဒီဘက္​ကလည္​း မဘသအမည္​ကို ျဖဳတ္​မ​ေပးႏိုင္​ဆိုတဲ့ လမ္​း​ေၾကာင္​း​ေပၚ ျပန္​​ေရာက္​သြားၿပီ ။
    အစိုးရဘက္​က သံဃာ့ညီၫြတ္​မွဳကို အႀကိမ္​ႀကိမ္​အားစမ္​းလာမွဳနဲ႔ ဘက္​လိုက္​မီဒီယာ​ေတြရဲ႕ တဘက္​သတ္​ဖိႏိွပ္​မွဳ​ေတြကို ဒီဘက္​ကလည္​း ျပင္​းျပင္​းထန္​ထန္​ တုန္​႔ျပန္​ၾက​ေတာ့မယ္​ ။
    သံဃာညီၫြတ္​မွဳအ​ေရးႀကီးလာၿပီ ။
    ဆရာ​ေတာ္​ရဲ႕ တိတိက်က် လမ္​းၫႊန္​ဦး​ေဆာင္​မွဳ ​ေပၚထြက္​လာ​ေတာ့မယ္​ထင္​တယ္​ ။
    ဒါ​ေၾကာင္​့ ျမ​ေစတီဆရာ​ေတာ္​ႀကီးက မိန္​႔ခဲ့တာ
    မျဖစ္​မ​ေန တက္​နင္​းရ​ေတာ့မယ္​ဆိုရင္​ အားရိွဖို႔လိုတယ္​ ။
    * အားစုထား * တဲ့ ။
    Credit #Ven_Tejavinta

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s