ဦးအံ့ႀကီး ခႏၶာကိုယ္အပါး ကိုအံ့ႀကီးအသံကေတာ့လိုက္ပါမသြား

Win Aung Gyi 

က်ေနာ္ေတြးမိသလို ေရးပါမည္ (၂၆၉)
ေမာင္ေအာင္မြန္
ဦးအံ့ႀကီး ခႏၶာကိုယ္အပါး ကိုအံ့ႀကီးအသံကေတာ့လိုက္ပါမသြား
(၁)
က်ေနာ္တို႔ငယ္စဥ္ ဗမာ့အသံက အသံလႊင့္ေသာ တူရိယာအဖြဲ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ ခ်ိဳေတးဆက္၊ ဘီတီဘရာားသား ကဲ့သို႔ေသာ အေပ်ာ္ထမ္းအဖြဲမ်ားကလည္း လူႀကီုက္မ်ားပါ၏။ ကိုေအာင္ကိုး၏ ခ်ိဳးေတးဆက္တြင္ မင္းေနာင္၊ မဥၨဴျမင့္၊ ရီးေလ၊ ႏြဲ႕ေလး စသူတို႔ဆိုၾကၿပီး ဘီတီဘရားသားအဖြဲ႕၌မူ ကိုအံ့ႀကီးကပင္တိုင္အဆိုရွင္။
တညတြင္ Announcer က –“ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခၽြန္” သီခ်င္းးကို ကိုအံ့ႀကီးက သီဆိုပါေတာ့မယ္ဟု ေၾကညာအၿပီး မဆိုေသးပဲ “ဒီသီခ်င္းနဲ႔ ကြယ္လြန္သူ မႏၱေလးအမ်ိဳးသားေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဦးရာဇတ္အား ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္” ဟူ၍ ကိုအံ့ႀကီးေျပာဆိုျခင္းမ်ိဳး ထိုတႀကိမ္သာၾကားဖူးပါသည္။

Image may contain: 1 person, playing a musical instrument

Image may contain: 1 person

(၂)
၁၉၅၃ ခု၊ က်ေနာ္တကၠသိုလ္ေရာက္လာၿပီး ဖန္ရွင္ပြဲမ်ားတြင္ ဧည့္သည္ေတာ္ ကိုအံ့ႀကီး အေကာ္ဒီယံႏွင့္ သီခ်င္းဆိုေလ့ရွိရာ ကိုယ့္ဒူးကိုယ္ခၽြန္ ပါစၿမဲပါ။ “–သူမ်ားအားကိုး ခါးက်ိဳး နလံမထူ တကယ့္လူဆိုတာ အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေတာ မိမိကိုယ္သာ ကိုးကြယ္ရာ–” စသျဖင့္ ၾကားရံုမက သူ႕ကိုပင္ျမင္ရေလၿပီ။
ၾကည့္–၊ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရုပ္ကခပ္ေခ်ာေခ်ာ၊ စင္ေအာက္မွာက ေရႊပြဲလာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေခ်ာေလးေတြ။ က်ေနာ္တို႔ေတာင္းဆို၍” ၿပံဳးတဲ့ေမ” အဆံုး “အသည္းႏွလံုးဟာ ေမ့ဆီမွာသာ က်န္ရစ္ခဲ့ေပါ့ေလ-” ကိုအံ့ႀကီးမ်က္ႏွာကို မၾကည့္မိ၊ ၿပံဳးစိစိ ေက်ာင္းသူတို႔ဆီသာ က်ေနာ္တို႔မ်က္လံုးေတြ ေရာက္ေနၾကသည္။
“ေက်ာင္းသြားေဖာ္” “ယဥ္တကိုယ္မယ္” တို႔လည္းၾကားရေလ့ရွိ၏။
ကိုအံ့ႀကီး မၾကာခဏလာဆို၊ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အလြတ္မေပး။
(၃)
၁၉၅၉ ခု၊ ဗမာ့အသံတြင္ စက္မႈလက္ေထာက္ အလုပ္ရ၍ အဆိုအတီးမ်ားကို အသံသြင္းေပးရသည္။ RCA, Ampex Recorders မ်ားသည္ US လုပ္၊ VOA, Washington DC တြင္ ၉ ႏွစ္ေလာက္လုပ္ခဲ့သူ ဦးသန္းျမင့္က တြဲဘက္ဗမာ့အသံကို ႀကီးၾကပ္ေနေသာေၾကာင့္ USIS ႏွင့္ အထူးသျဖင့္ ေတးဂီတအသံသြင္း နယ္ပယ္၀ယ္ ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ေလ့ရွိ၏။ ပန္းသာ ဦးထြန္းရီ၊ အသံဖမ္း အင္ဂ်င္နီယာ ဦးတင္ေအး တို႔ႏွင့္ခင္မင္ခြင့္ က်ေနာ္လည္းရလိုက္သည္။
အေမရိကန္ ဂီတပညာရွင္ ၂ ေယာက္ရန္ကုန္ေရာက္လာၿပီး”ဟိုေကာင္မေလး ေမွာင္ရိပ္မွာငို၊ ဘာျဖစ္လို႔ငို၊ သူ႕အေမရိုက္လို႔ငို–ဘာျဖစ္လို႕ရိုက္၊ ရည္းစားထားလို႔ရိုက္” ဟုဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးႏွင့္ဆိုၿပီး၊ ကိုအံ့ႀကီးက ဘင္ဂ်ိဳတီးၿပီး Mr Banjo သီခ်င္းကိုပီျပင္စြာဆိုျပလိုက္သည့္ သတင္းကား ရုပ္ရွင္ရံုမ်ားတြင္ ျပသ၏။
၁၉၆၀ ခုတြင္ ျပည္လမ္း ျမန္မာ့အသံလႊင့္ရံုႀကီးၿပီးသြားေလၿပီ။
ကိုအံ့ႀကီးဆိုထားေသာ “စစ္ကိုင္းေတာင္” ႏွင့္” ေရႊမင္းဂံ” သီခ်င္း Tape ေခြ နားထာင္လိုက္ရၿပီး လူေျပာသူေျပာမ်ားလာ၏။ ဦးတင္ေအး အသံသြင္းဟုဆို၍ က်ေနာ္ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး သူႏွင့္လိုက္သြားသည္။ ဘီတီဘရာားသား (ေအာက္ျမန္မာျပည္) ၏ ဆင္တူတိုက္ေလးလံုး ဦးဘျဖဴႏွင့္ ေဒၚျမခင္ တို႔ကပ္လ်က္၊ ျပည္လမ္းအျခားတဖက္၌ ဦးအံ့ႀကီးႏွင့္ ဦးဘသိန္း တို႔ကလည္းကပ္လ်က္။
ဦးဘသိန္းတိုက္ ဧည့္ခန္းတြင္ မႏၱေလးမွ အတီးအမႈတ္ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
က်ေနာ္ B.Sc (Part B) တက္ရင္းေနေသာ ပင္းယေဆာင္သို႕ ဦးဘျဖဴ ကိုယ္တိုင္ေမာင္းၿပီး လာေခၚေသာ ကားေနာက္ခန္း၀ယ္ သူ႕သား စိန္လြင္ႏွင့္သန္းႏိုင္တို႔ ပါလာေလ့ရွိသည္။ သီခ်င္းတပုဒ္ကို အသံသြင္းၿပီး ၀ိုင္းနားေထာင္ထင္ျမင္ခ်က္ေပး ေဆြးေႏြးၾက၊ ထပ္သြင္းႏွင့္ မိုးသာလင္း၊ စိတ္တိုင္းက် ရခ်င္မွရ။
အႀကိမ္ႀကိမ္ေရာက္သြား၏။ က်ေနာ္က ဦးတင္ေအးေဘးမွ ဧည့္သည္မို႔ ကိရိယာမ်ားကို မထိမတို႔။
သို႔ေသာ္လည္း”ကသစ္ပန္း” အသံသြင္းစဥ္ အသူရာတို႔ ျမင္းမိုရ္သို႔ စစ္တက္တိုက္သည့္အပုိဒ္ ဒရမ္သံ နည္းနည္းျမွင့္ခ်င္စိတ္ေပါက္၍ ဦးတင္ေအးအား လက္မလက္ညိုးၾကား ဆံျခည္တမွ်င္ေလာက္ပါဟု အရိပ္ျပရာ၊ ေခါင္းညိတ္၍ တင္လိုက္သည္ကို သီခ်င္းဆိုေနေသာ ကိုအံ့ႀကီးျမင္သြားသည္၊ ဘာမွမေျပာ။ အသံသြင္းအၿပီး မနက္ဖက္ ၿမိဳ႕ထဲထြက္လက္ဖက္ရည္သြားေသာက္က်ေတာ့မွ စစ္တိုက္ခန္းက ဒရမ္သံသိပ္ေကာင္းတာပဲဗ်ာဟု ရယ္ကာေျပာသည္။
(၄)
ထိုသို႔အသံသြင္းၾကပံု ရံုးတြင္ျပန္ေျပာျပရာ ကိုမင္းရွင္က ေရးဗ်ာဟုဆို၍ ေမာင္ေအာင္မြန္၏ “အံ့ႀကီးဘာလဲ အံ့ႀကီးဘယ္လဲ” ေဆာင္းပါး ေသာတရွင္မဂၢဇင္းထဲပါလာသည္။ ျမန္မာ့အသံတြင္ အသံသြင္းျခင္းမဟုတ္ေသာ ကိုအံ့ႀကီးသီခ်င္းမ်ား အသံလႊင့္ရေလၿပီ။
သူ၏ ၿမိဳင္ထသီခ်င္း ဆိုင္း စိန္ဘေမာင္ႏွင့္ ဘယ္မွာအသံသြင္းမွန္း က်ေနာ္မသိ။
ၿပံဳးတံု႔လွယ္” ႏွင့္ “ရက္ျမတ္သႀကၤန္” တို႔ကိုမူ ၁၉၅၃ ခု၊ ေလာက္ သူဂ်ပန္သို႔ ပထမႀကိမ္သြားစဥ္က NHK သံစံုတီး၀ိုင္းႀကီးနွင့္ ဆိုုခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။ “သံုးရာသီ” မွစႏၵရားသံ ေသခ်ာစြာနားေထာင္ၾကည့္၊ မေလးရွားမွာ အသံသြင္းခဲ့တာ။ အင္ဒိုနီးရွားေရာက္တုန္း ၀ါးႏွင့္လုပ္ထားသည့္ တူရိယာမ်ားႏွင့္ ကိုအံ့ႀကီးဆိုခဲ့ပံုကိုေတာ့ ေပၚလြင္ရွင္းလင္းေအာင္ ေရးမျပတတ္ပါ။
ကိုအံ့ႀကီးသီခ်င္း ႀကိုက္လာခဲ့သည္မွာ ၁၉၅၂ ခု၊ကစတင္ခဲ့၍ ၆၅ ႏွစ္ရွိပါၿပီ။
“ေအာင္ပင္လယ္” ” ေက်းရြာ၀ါဒ” ” ေရႊဘိုသနပ္ခါး” စသည္တို႔ကုိ ၾကားရဖို႕ေ၀းစြ ျပန္ရွာျပန္ဆိုရန္ စိတ္မကူးရဲေလာက္သည့္ သီခ်င္းမ်ား သူတကာနည္းတူ ၾကားလိုက္ရသည္။ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ဦးဘသိန္း စသူတို႔၏ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္၍လည္း ကိုအံ့ႀကီသီိခ်င္းေတြထဲ မေကာင္းဟု သို႔မဟုတ္ မႀကိဳက္ဟုေျပာႏိုင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲပါသည္။

(၅)
၁၉၇၀ ခု၊ က်ေနာ္ႏွင့္အိမ္ေထာင္က်သူက မႏၱေလးသူ၊ မိသားစုလိုက္ခင္၍ ကိုအံ့ႀကီးကို အန္ကယ္ဟုေခၚ၏။ ေနာက္ ေရႊမန္းမယ္ ရင္ရင္ျမအား ဂုဏ္ျပဳၿပီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးၿပီး ကိုအံ့ႀကီးဆိုသည့္ ယဥ္တကိုယ္မယ္ ။ က်ေနာ့ဇနီး အစ္ကို ကထိက လုပ္ေနသည့္ RIT တြင္ “ယဥ္တကိုယ္မယ္ ရင္ရင္ျမ” က အဂၤလိပ္စာဆရာမ လာျဖစ္ေနရာ ကမၻာႀကီးပိုေသးးလာၿပီဟု ဆိုရေလမလား။
ဦးဘတူ သမီး ေဒၚသိဂၤ ီညြန္႔ ျမန္မာ့အသံသို႔ ေရာက္လာစဥ္ Play Boy Than Naing အဖြဲ႕မွ အဆိုေတာ္ပုလဲျဖစ္ေနၿပီ။ ဇနီးႏွင့္ပါ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြ ျဖစ္လာ၏။ ေနာက္ ေဒၚျမခင္ (ဦးဘဦး) တို႔၏သား ဦးျမင့္လြင္ လႊင့္သံေထာက္အလုပ္ရသည္။
စတီရီယိုေတးကာ လူႀကိက္မ်ားသည္ထက္မ်ားလာၿပီ။
ေတးသံသြင္းလုပ္ငန္းလည္း အၿပိဳင္အဆိုင္၊ Stage Show ေတြကလည္း ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္။ က်ေနာ္တို႔ အသံသြင္းခဲ့ေသာ ဦးဘသိန္း၏ ၿခံတြင္း အဆင့္ျမင့္စတူဒီယိုေဆာက္ကာ ကိုယ္တိုင္ အသံဖမ္းေနၾကၿပီ။ ဘီတီဘရားသား အေပ်ာ္ထမ္းအဖြဲ႕ေထာင္ကာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ လူငယ္ ကိုအံ့ႀကီးသီခ်င္းဆိုရာကေန ခုေတာ့ သူတို႔ေဆြမ်ိဳးတသိုလက္ ဘီတီ ေကာ္ဖီမေသာက္ဖူးရင္သာေနမည္၊ ဂီတ အဆို အတီးအမႈတ္ႏွင့္ ကင္းသူဟူ၍ ရွိႏိုင္ပါ့မလးဟု ဆိုရမေလာက္ေအာင္ ေအာင္ျမင္က်ယ္၀န္း အင္အားေတာင့္တင္းေသာ ဂီတမ်ဳးႏြယ္စုႀကီး ျဖစ္ေနေလၿပီ။
(၆)
ျမန္မာျပည္တြင္ ေႏွးခ်င္ေႏွး ျမန္ခ်င္ျမန္ အေျပာင္းအလဲေတြက မွန္မွန္ျဖစ္ေန၏။ လူေတြအေျခပ်က္ အေျခမဲ့ျဖစ္ေစ၍ လြတ္ရာကင္းရာသို႔ ေျပးႏိုင္သူမ်ား ေရာက္ကုန္ၾကသည္။ ပုလဲကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ရင္းႏွီးရသူ ဦးဘတူ ရန္ကုန္ကမထြက္မီ မွာသြားသည္မ်ား မွတ္မိေနေသး၏။ ဦးဘျဖဴလည္းAustraliaသို႔ေရာက္သြားၿပီ။ ၁၉၉၂ ခု၊ ျမန္မာျပည္ထြက္ကာ ဘန္ေကာက္တြင္ ၃ ႏွစ္သတင္းေထာက္လုပ္ၿပီး ၁၉၉၅ ခု၊၌ VOA,Washington DC သို႔ေရာက္လာ၏။
ျမန္မာျပည္ျပင္ပ၌မူ ရွာေဖြဆက္သြယ္ရသည္မွာ လြယ္ကူအဆင္ေျပလွပါဘိ။
ပုလဲႏွင့္ မၾကာခဏ အခ်ိန္ၾကာစြာ တယ္လီဖုန္းဆက္ စကားေျပာၾကရင္း သိခ်င္တာေတြေမး ေျပာခ်င္တာေျပာျဖစ္ၾက၏။ ျဖတ္ေျပာရရင္ က်ေနာ့္သမီး Green Card အတြက္ Interview လုပ္သူ US Imigration Officerက က်ေနာ့္အား အလြတ္သေဘာ ေမးဖူးသည္၊ ပုဂံက ဦးဘိုေကႏွင့္ သီခ်င္းဆိုေသာ ကိုအံ့ႀကီးကိုသိလားဟု။
ထို႔ေနာက္ ကိုအံ့ႀကီး အေမရိကန္တြင္ ရွိေနသည့္ သတင္းနံံ႔ထြက္လာေလၿပီ။
တိုတိုေရးပါရေစေတာ့၊ ပုလဲထံမွ သူ႕သမီး ခင္ေမအံ့ႀကီး တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ရ၏။ ဆက္လိုက္ေတာ့ ၀မ္းသာအားရ ဘီတီေဆြမ်ိဳးေတြ အေၾကာင္းေမးၾကေျပာၾကေပါ့။ မေတြ႕ၾကမဆံုၾကသည္မွာ ႏွစ္မ်ားစြာၾကာမို႕ ကိုအံ့ႀကီးလိုပုဂၢိဳလ္ က်ေနာ့္အား မွတ္မိႏိုင္ပါ့မလား။ သူေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့သည့္ လမ္းတေလွ်ာက္ က်ေနာ့္လိုလူ ေထာင္းေသာင္းမက ရွိခဲ့မည္ေလ။
ေနာက္တခ်က္က အသက္ႀကီးကန္ေတာ့ခံ ဦးအံ့ႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။
ခင္ေမအံ့ႀကီးက အားေပးစီစဥ္ေပး၍ သူႏွင့္စကားျပာရပါ၏။ က်ေနာ့္နာမည္ေျပာျပခါရွိေသး–“မွတ္မိတာေပါ့–၊ ကို၀င္းေအာင္ကို ဘယ္ေမ့လို႔ျဖစ္ပါ့မလဲ” ဟုေျပာရင္းရယ္သည္။ ကသစ္ပန္း အသံသြင္းစဥ္ က်ေနာ္ ဒရမ္အသံျမွင့္ ေနာက္တေန႔မနက္ ျပန္ေျပာရင္းရယ္သံမ်ိဳးပါ။
ကိုအ့့ံႀကီးအား ခ်စ္ခင္ေနရာက ၾကည္ညိုေလးစားရေလၿပီ။
(၇)
ျမန္မာျပည္က အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ လူေတြလည္း ဟိုေရာက္သည္ေရာက္ ျဖစ္ၾကရျပန္သည္။ Facebook ေပၚတြင္ သူ႕ပံုႏွင့္သူ႕သတင္းျမင္ေနရ၏။ အသက္ႀကီးလွပါပေကာ၊ က်ေနာ္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္က ေရးခဲ့ေသာ အ့့ံႀကီးဘာလဲ အံ့ႀကီးဘယ္လဲ ေဆာင္းပါးသူဖတ္သြားရ၏။ သူရွင္ေနဆဲ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေရးဖို႔ ဆႏၵကမူ မျပည့္ခဲ့။
၂၃-၆- ၂၀၁၇ ေန႔က ပါရမီေဆးရံုတြင္ ကြယ္လြန္၍ ၂၅-၆-၂၀၁၇ ေန႔တြင္ မီးသၿဂၤ ိဳဟူေသာ သတင္းႏွင့္အတူ သူ႕အားခ်စ္ခင္ၾကသူတို႔က Facebook ေပၚတြင္ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ေဖာ္ျပၾကသည္မွာ အားရစရာေကာင္းပါဘိ။
အသက္ (၉၅) ႏွစ္ရွိ ဦးအံ့ႀကီး၏ ခႏၶာကိုယ္ကား ပ်ာျဖစ္ခဲ့ေလၿပီ၊ သို႔ေသာ္ အသက္ (၂၀) ေက်ာ္ ဘီတီဘရားသား အေပ်ာ္ထမ္းအဆိုေတာ္ ကိုအံ့ႀကီးအသံကမူ လိုက္မသြားပဲ သူ႕သီခ်င္းႀကိဳက္သူမ်ားႏွင့္ ေနရစ္ခဲ့ဟု ေတြးမိ၍ သူ႕အားပထမဆံုး ေတြကဖူးစဥ္ကသူ႕အရြယ္ဓာတ္ပံု၊ သူ႕အေၾကာင္းေရးခဲ့သည့္ မဂၢဇင္းပံု-အမွတ္တရႏွင့္ ကိုအ့့ံႀကီးအား ကန္ေတာ့လိုက္ရေၾကာင္းပါ။
၂၀၁၇ ခု၊ ဇြန္လ (၂၇) ရက္။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s